Vær på dupperne og undgå svindel
Alle kan blive svindlet - og svindlerne vil gå langt for dine oplysninger og penge. Med disse tre råd kan du stå bedre i kampen mod svindlerne:
- Lad dig ikke overtale, hvis du kontaktes uopfordret.
- Hold dine koder for dig selv - de er dine og kun dine.
- Vær kritisk, inden du godkender, betaler eller swiper.
Husk!
Jyske Bank vil aldrig uopfordret bede om dine personlige oplysninger, kortoplysninger eller koder over mail, SMS eller telefon.
Vi, Politiet og Skattestyrelsen beder dig heller aldrig om at overføre penge eller godkende med MitID for at afværge et svindelforsøg.
Er du i tvivl om en kontakt eller er du blevet svindlet? Ring til os døgnet rundt på 89 89 89 89.
Simple tips til at forebygge svindel
Digital kriminalitet kan ramme os alle
Hos vores samarbejdspartner Jyske Forsikring kan du købe en forsikring som hjælper dig, hvis du bliver udsat for digital kriminalitet. Du og din familie får blandt andet hjælp ved digitale krænkelser, mulighed for krisepsykolog og adgang til en hacking-alarm.
Svindel findes overalt - få hjælp til at undgå misbrug
Mest stillede spørgsmål og svar
Har du mistanke om, at du er blevet snydt?
Er du blevet svindlet eller har mistanke om, at du er blevet svindlet, skal du straks ringe til os på 89 89 89 89. Vi hjælper dig døgnet rundt.