Sådan gør du, hvis du er blevet svindlet eller mistænker svindel

Er du blevet svindlet, eller har du mistanke om svindel, er der en række ting, du selv kan gøre eller få vores hjælp til. Få et overblik herunder.

Ring til os - døgnet rundt

Har du mistanke om, at andre kender dine oplysninger, kodeord eller har adgang til dit MitID, eller at der er sket misbrug af din net- og mobilbank, skal du hurtigst muligt ringe til os på 89 89 89 89 – der er åbent hele døgnet.

Spær dit kort

Har du grund til at tro, at du er udsat for kortmisbrug, kan du spærre kortet direkte i mobil- eller netbanken. Sådan spærrer du dit kort

Spær dit MitID

Hvis du er blevet svindlet eller har mistanke om, at du er blevet svindlet, bør du spærre dit MitID midlertidigt. Du kan gøre det selv eller kontakte MitID Support. Spær dit MitID på mitid.dk

Gør indsigelse

Hvis dit kort er blevet brugt på en måde, som du ikke er enig i, skal du hurtigst muligt gøre indsigelse. En indsigelse betyder, at du gør indvending mod en korttransaktion, som er trukket på din konto. Gør indsigelse. Når du har gjort indsigelse, foretager vi en vurdering af sagen med henblik på, om du er berettiget til at få dine penge retur.

Bestil et nyt kort

Er dit kort blevet spærret på grund af misbrug, kan du selv bestille et nyt fysisk kort eller oprette et Visa Mobil, som du kan tage i brug med det samme. Uanset om du vil bestille et fysisk kort eller et mobilkort, kan du gøre det her.