Hjælp til netbank og mobilbank
Her finder du hjælp og vejledninger til net- og mobilbank. Finder du ikke den hjælp, du søger, er du altid velkommen til at kontakte os på 89 89 89 89.
Generelt
Du kan se forskel ved for eksempel at lægge mærke til menuens farve og log af-knappens placering. Den gamle netbank har en hvid menu til venstre, mens farven på menuen i den nye netbank er mørkegrøn.
Du logger på netbanken med MitID. Og du logger på mobilbanken med den adgangskode, du selv har bestemt. Alternativt kan du vælge at bruge Touch ID eller Face ID.
Du kan altid ringe til os på 89 89 28 00. Og i nogle tilfælde kan du også gøre det selv.
I netbanken trykker du på "Log af". I mobilbanken er det ikke nødvendigt at gøre noget, da appen automatisk logger dig af efter 5 minutter, hvis du ikke har været aktiv. Du kan dog vælge at logge af manuelt for en sikkerheds skyld ved at vælge "Log af" i menuen.
Hvis du er kunde i Jyske Bank, er fyldt 13 år og har MitID, kan du få adgang til mobilbanken og/eller netbanken.
I mobilbanken kan du ændre din kode ved at trykke på spørgsmålstegnet øverst til højre. I netbanken skal du bruge MitID, men du kan ændre koden. Se her, hvordan du gør.
Ønsker du at til- eller fravælge breve fra Jyske Bank, kan du gøre det i netbanken. Tryk på tandhjulet øverst til højre og vælg boksen "Breve".
Få besked, når der sker ændringer på dine konti. Opret tjenesten ved at gå til netbankens indstillinger.
For at finde din kundekategori og dine priser og fordele i net- og mobilbanken skal du åbne menuen og vælge menupunktet Profil. Du kan ikke finde din kundekategori i den gamle netbank.
Du kan afmelde markedsføring fra Jyske Bank i din mobilbank under menupunktet Profil.
Konto
Gå ind på den delsaldo, du vil overføre penge fra, og tryk på "Overfør" (eller lignende) øverst i billedet.
Du skal gå ind de den konto, der skal have et nyt navn. Muligheden findes øverst på siden.
I netbanken og mobilbanken kan du sortere din kontoliste og skjule de konti, du ikke ønsker at se på listen. Start på siden "Overblik".
Du skal bruge søgefunktionen, når du er inde på den rigtige konto/delsaldo.
Jyske Banks BIC er altid JYBADKKK. IBAN er et unikt nummer for hver af dine konto. Du finder din kontos IBAN ved først at finde kontoen i netbanken eller mobilbanken.
Både netbanken og mobilbanken giver mulighed for at skifte din NemKonto ud, hvis du har flere brugbare konti.
I netbanken skal du trykke på "de tre prikker" ud for den konto, du ønsker renteoplysninger om. Herefter vælger du "Kontooplysninger".
Du kan selv oprette op til ti delsaldi på en Totalkonto. Du begynder ved at gå ind i menuen bag de tre prikker.
I nogle tilfælde kan du gøre det selv via netbanken.
I mange tilfælde kan du gøre det selv.
Du kan i mange tilfælde selv knytte dit kort til en delsaldo. Gå via menuen bag de tre prikker på netbankens startside.
Du kan gøre dette selv i både netbanken og mobilbanken.
Gå ind via menupunktet "Faste betalinger". Her finder du muligheden for at oprette en ny.
Ønsker du løbende at se din saldo på din konto, kan du nemt selv slå det til i mobilbanken eller i den nye netbank. Vælg en konto i kontooversigten og tryk på de tre prikker øverst.
Overførsler og betalinger
Gå ind på den delsaldo, du vil overføre penge fra, og tryk på "Overfør" (eller lignende) øverst i billedet.
Du kan overføre penge i net- og mobilbanken. Vælg "Betal og overfør" i menuen, hvis du har den gamle netbank. Har du den nye netbank vælger du konto, som skal overføres fra og trykker "Overfør og betal".
For at betale en regning skal du vælge "Betal og overfør". De oplysninger du skal bruge for at betale en regning, finder du på indbetalingskortet.
Du kan få overblik over dine faste betalinger og overførsler under menupunktet "Faste betalinger" i mobil- og netbanken.
Du skal finde oversigten over faste betalinger. Her har du mulighed for at afmelde den.
Du skal finde betalingen på posteringsoversigten under kommende betalinger. Når du åbner den, har du mulighed for at annullere betalingen, så den ikke bliver gennemført i denne omgang.
Du skal bruge den gamle netbank og se posteringer for alle konti. Herefter skal du vælge at få vist kommende betalinger.
Gå ind via menupunktet "Faste betalinger". Her finder du muligheden for at oprette en ny.
Du opretter en fast overførsel i netbanken og mobilbanken ved at vælge "Faste betalinger" i menuen.
Betalingsservice
Du finder Betalingsservice via menupunktet "Faste betalinger". De oplysninger, du skal bruge, står på regningen.
Tryk på "Faste betalinger" i menuen for at finde din aftale. Her har du mulighed for at afmelde aftalen permanent.
I den gamle netbank kan du gøre det selv. Hvis du bruger mobilbanken eller den nye netbank, kan du slette aftalen og oprette en ny.
Har du den gamle netbank, kan du se en oversigt fra Betalingsservice i menuen under "Betal og overfør". Har du den nye netbank eller mobilbanken, kan du få overblik over dine Betalingsservice-betalinger ved at søge på "BS" i posteringsteksten.
Møde med banken
Der er mulighed for automatisk at overføre skatteoplysninger fra Skattestyrelsen til Jyske Bank. Det kan du både gøre via netbanken og mobilbanken.
Både mobilbanken og netbanken giver dig en nem måde at dele dine pensionsoplysninger med Jyske Bank på. Du skal gå til pensionssiden og forsætte dér.
I både netbanken og mobilbanken kan du læse beskeder fra banken, både personlige beskeder og dokumenter som fx kontoudskrifter.
Både netbanken og mobilbanken giver dig mulighed for at blive sendt til Letpension, hvor du kan afgive helbredsoplysninger.
Når du vil dele din skærm med en supporter fra Hotline, så sker det ved hjælp af programmet "Teamviewer" på din computer. Hent programmet til Windows, Mac eller Linux.
Denne vejledning er til dig, der har modtaget besked fra din rådgiver i netbanken om at aflevere detaljer om din økonomi.
Bruger du mobilbanken eller den nye netbank, vælger du "Værdier i alt" i menuen og trykker "Del overblik". Herefter giver du samtykke til, at din rådgiver må se dine oplysninger.
Har du allerede oprettet et budget i den gamle netbank, kan du nu dele det med banken og din rådgiver. Vælg "Konti og budget" i menuen efterfulgt af "Budget". Funktionen er ikke mulig i den nye netbank, men du kan nemt skifte til den gamle netbank og gøre det der.
Kort
Du kan spærre dit kort i netbanken, mobilbanken eller ved at ringe til os.
Du kan enten gøre indsigelse i mobilbanken, i den nye netbank eller ved at indsende en indsigelseserklæring.
Du kan enten gøre indsigelse i mobilbanken, i den nye netbank eller ved at indsende en indsigelseserklæring.
Du kan enten gøre indsigelse i mobilbanken, den nye netbank eller ved at indsende en indsigelseserklæring.
Hvis du ønsker at bestille et nyt kort, kan du i nogle tilfælde selv gøre det i mobilbanken eller i netbanken. Øvrige kort kan bestilles på hjemmesiden.
På visse typer kort har du mulighed for at skrue op og ned for det beløb, der maksimalt kan bruges pr. dag og pr. 30 dage. Du kan gøre det ved at finde kortets egen side i mobilbanken eller i den nye netbank.
Du kan styre, om dit kort kan bruges i udlandet eller på nettet. Det gør du via kortets detaljeside.
Du finder pinkoden ved at åbne kortet via kortoversigten. Så får du adgang til pinkoden og en masse andre detaljer.
Du kan i mange tilfælde selv knytte dit kort til en delsaldo. Gå via menuen bag de tre prikker på netbankens startside.
Du skal tilføje dit Visa-kort til Apple Wallet. Det kan du bl.a. gøre i mobilbanken.
Det kan du lettest gøre i mobilbanken. Men du kan også bruge din iPhones indbyggede funktioner.
Som du nok har opdaget, kan du kigge på selve kortet, hvis har brug for oplysninger om dit kort. Hvis du ikke har kortet ved hånden, er der hjælp at hente i mobilbanken. Du skal gå ind på kortoversigten for at se detaljer om det enkelte kort.
Indsigelse
Du kan enten gøre indsigelse i mobilbanken, i den nye netbank eller ved at indsende en indsigelseserklæring.
Du kan enten gøre indsigelse i mobilbanken, i den nye netbank eller ved at indsende en indsigelseserklæring.
Du kan enten gøre indsigelse i mobilbanken, i den nye netbank eller ved at indsende en indsigelseserklæring.
Du kan enten gøre indsigelse i mobilbanken, i den nye netbank eller ved at indsende en indsigelseserklæring.
Du kan enten gøre indsigelse i mobilbanken, i den nye netbank eller ved at indsende en indsigelseserklæring.
Du kan enten gøre indsigelse i mobilbanken, i den nye netbank eller ved at indsende en indsigelseserklæring.
Du kan enten gøre indsigelse i mobilbanken, i den nye netbank eller ved at indsende en indsigelseserklæring.
Du kan enten gøre indsigelse i mobilbanken, i den nye netbank eller ved at indsende en indsigelseserklæring.
Du kan enten gøre indsigelse i mobilbanken, den nye netbank eller ved at indsende en indsigelseserklæring.
Ja, du kan gøre indsigelse, hvis dit kort er blevet brugt på en måde, som du ikke er enig i. Det kan gøres online via mobilbanken eller den nye netbank. Ellers kan du gøre det ved at udfylde en formular.
Budget
Du kan oprette et budget i den gamle netbank under menupunktet "Konti og budget". Denne vejledning er kun relevant, hvis du endnu ikke har en månedlig overførsel til din budgetkonto.
Har du allerede et budget i den gamle netbank, kan du tjekke, hvorvidt din budgetkonto hænger sammen ved at udregne din startsaldo og derefter kontrollere den laveste månedlige saldo.
Har du allerede oprettet et budget i den gamle netbank, kan du nu dele det med banken og din rådgiver. Vælg "Konti og budget" i menuen efterfulgt af "Budget". Funktionen er ikke mulig i den nye netbank, men du kan nemt skifte til den gamle netbank og gøre det der.
Investering
Hvis du har Jyske Investering, Jyske Private Banking Investering eller Jyske Investeringspartner, kan du selv danne en afkastrapport i mobilbanken eller den nye netbank. Begynd på siden "Investering".
Jyske NemInvestering bor i din mobilbank og i den nye netbank, hvor du selv kan oprette din investering. Kom i gang ved at besøge siden "Investering".
Du kan købe og sælge aktier, obligationer, investeringsforeninger, certifikater og EFT’er i mobilbanken. Start på siden "Investering".
Hvis du mangler adgang til at handle med en bestemt type værdipapirer, så tester vi din viden om disse værdipapirer i forbindelse med at du forsøger at handle med dem.
Begynd med at finde det depot, det drejer sig om. Derefter kan du se historik for dette depot.
Begynd med at finde det depot, det drejer sig om. Derefter kan du se igangværende handler for dette depot.
Du kan lave din egen liste over dine favoritter inden for værdipapirer. Du skal finde investeringssiderne og fortætte dér.
Bolig
Overordnet set skal du ind på boligsiden. Her finder du i nogle tilfælde omlægningsforslag til dit/dine lån.
Du skal gå ind på boligoverblikket via menuen.
Bruger du den gamle netbank, finder du lånets restløbetid ved at bestille et tilbagebetalingsskema. I den nye netbank kan du se restløbetid og betalingsplan for dit lån under menupunktet "Bolig".
Pension
Du finder svaret i mobilbanken og den nye netbank under menupunktet "Pension".
Du finder muligheden ved at vælge menupunktet "Pension".
Både mobilbanken og netbanken giver dig en nem måde at dele dine pensionsoplysninger med Jyske Bank på. Du skal gå til pensionssiden og forsætte dér.
Forsikring
I net- og mobilbanken kan du få overblik over, hvordan du er forsikret ved henholdsvis sygdom og død. Du skal finde punktet "Sygdom og død" på pensionsoverblikket.
Du kan få vist dine forsikringer hos Jyske Forsikring (Husforsikringer, Bilforsikring, Indboforsikring m.v,) ved at gå til forsikringssiden via menuen.
Både netbanken og mobilbanken giver dig mulighed for at blive sendt til Letpension, hvor du kan afgive helbredsoplysninger.
Forbrug
Ønsker du at fjerne dit samtykke til kategorisering af dine betalinger, kan du gøre det selv. Vælg enten "Kontobevægelser" eller "Indstillinger" afhængigt af, om du bruger den gamle eller den nye netbank.
Tryk på punktet "Forbrug" eller "Forbrugsoverblik" i menuen for at få det fulde overblik over dit forbrug.
På visse typer kort har du mulighed for at skrue op og ned for det beløb, der maksimalt kan bruges pr. dag og pr. 30 dage. Du kan gøre det ved at finde kortets egen side i mobilbanken eller i den nye netbank.
Begynd med at finde og åbne posteringen under dine kontobevægelser. Det giver dig mulighed for at udelade den fra forbrugsoverblikket.
Du skal begynde med at finde og åbne posteringen i oversigten med dine kontobevægelser. Det giver dig mulighed for at ændre kategorien.