Indsigelse: En anden har misbrugt mit kort, og jeg har stadig kortet
Du kan gøre indsigelse, hvis en anden person har misbrugt et kort, som du fortsat råder over.
Vigtigt
- Det er vigtigt, at du spærrer dit kort, så snart du bliver opmærksom på, at der er betalinger, du ikke kan vedkende dig.
- Du kan dog ikke gøre indsigelse, hvis beløbet kun er reserveret på din konto. Så må du vente til beløbet reelt er hævet på din konto.
- Du skal gøre indsigelse hurtigst muligt for at undgå, at din sag bliver forældet. ”Hurtigst muligt” er som udgangspunkt senest 14 dage efter, at du blev – eller burde være blevet – opmærksom på dit krav.
- Din mulighed for at gøre indsigelse mod en betaling på dit betalingskort afhænger af, hvordan betalingen er gennemført.
Sådan gør du indsigelse i mobilbanken eller netbanken
Er du i tvivl om du bruger den gamle eller nye netbank? Find svaret her
- Log på mobilbanken eller netbanken på sædvanlig vis (vejledning).
- Vælg ”Konto” i menuen og vælg den relevante konto/delsaldo
- Åbn den betaling, du vil gøre indsigelse imod.
- Tryk på linket ”Rapportér et problem”. Du finder det i bunden af siden.
- Følg vejledningen på skærmen.
Så snart vi har behandlet din indsigelse, hører du fra os.
Sådan gør du indsigelse via indsigelseserklæring
Udfyld og indsend denne formular [PDF]
Udfyld formularen, print den ud, skriv den under og scan den igen. Det er vigtigt, at du udfylder alle felter i skemaet. Du kan sende formularen sammen med evt. dokumentation via e-Boks (se vejledning). Alternativt kan du sende formularen via post til:
Jyske Bank
Indsigelsesteamet
Vestergade 8-16
8600 Silkeborg
Når vi har modtaget din indsigelse, sætter vi hurtigst muligt efter behandling af sagen, beløbet midlertidigt ind på din konto. Hvis din indsigelse viser sig at være uberettiget, kan vi trække beløbet tilbage igen.
Hvis du senere får flere oplysninger i sagen, skal du kontakte os.