Spørgsmål og svar

Generelt om Mine Kort


Hvad kan denne app?

I Mine Kort-app'en kan du bl.a.

  • Se dine kort
  • Aktivere dine nye kort
  • Spærre dine kort, hvis de fx er blevet væk eller sjålet
  • Åbne de kort igen, som du selv har spærret
  • Se nogle af de steder, du har tilmeldt dit kort
  • Justere dine forbrugsgrænser på dit Visa Flex
  • Tilmelde dit Visa Flex til EuroBonus
  • Tilmelde notifikationer til dit Visa-kort.
  • Tilmelde dit kort til Apple Pay, Google Pay, Fitbit Pay og Garmin Pay.

Mine Kort-app'en er under konstant udvikling og vil løbende blive opdateret. Hvis du har ideer og forslag, så send dem til minekort@jyskebank.dk


Gemmer Jyske Bank oplysninger om, hvor mit kort er registreret?

Registreringer bliver ikke gemt, og hverken din rådgiver eller andre i Jyske Bank kan se oversigten. Hver gang du vælger fanen Tilmeldt i app'en, laves der en ny søgning på tværs af dine transaktioner.


Hvad gør jeg, hvis jeg oplever fejl?

Hvis du oplever fejl kan du sende en mail til minekort@jyskebank.dk eller ringe til vores Hotline på 89 89 28 00.


Kortspærring

Hvordan spærrer jeg mit kort?

Det afhænger af, hvilket kort du har. Alle kort, undtaget Mastercard, kan du spærre direkte fra Mine Kort-app'en. Tryk på kortet og vælg spær kort. For spærring af Mastercard skal du ringe til Jyske Mastercard Spærreservice 70 30 12 01.


Hvor længe går der, inden et kort er spærret?

Kortet er spærret med det samme, når du selv spærrer det i Mine Kort-app'en.


Hvornår kan jeg åbne et spærret kort igen?

Der går ca. 5 minutter fra du har spærret et kort, til du kan åbne det igen.


Hvorfor kan jeg ikke åbne alle spærrede kort?

Du kan kun åbne kort, du selv har spærret i Mine Kort App'en eller i netbanken. Der kan være mange årsager til, at dit kort er spærret i banken, fx mistanke om misbrug, ikke-aftalt overtræk eller mistanke om, at andre har fået fat i dine kortoplysninger.

Hvis du har spørgsmål kan du ringe til Kundesupport på 89 89 89 89.


Bestil kort

Kan jeg bestille et nyt kort?

Du kan bestille et nyt kort i app’en og vælge mellem forskellige designs. Du kan også designe dit eget kort på jyskebank.dk

Hastebestillinger kan kun ske via din rådgiver eller Kundesupport på 89 89 89 89.


Hvorfor kan jeg ikke bestille et Mastercard fra Mine Kort-app’en?

Det er pt ikke muligt at bestille et Mastercard fra Mine Kort-app'en. Du skal i stedet gå ind på jyskemastercard.dk og ansøge online.


Hvor længe går der, inden jeg modtager mit bestilte kort?

Kortet er bestilt, så snart du kan se det i Mine Kort-app'en. Når kortet ændrer status til sendt, betyder det, at kortet er på vej med posten. Har du hastebestilt et kort, bliver det produceret og sendt dagen efter bestillingen.


Aktivering af kort

Hvordan aktiverer jeg mit kort i Mine Kort-app'en?

Når du logger ind i Mine Kort-app'en får du en meddelelse om at aktivere dit kort. Hvis du annullerer meddelelsen, kan du altid trykke på kortet for at vælge aktiver.


Der står, at jeg skal aktivere mit kort – men jeg har ikke modtaget mit kort endnu?

Meddelelsen kommer i Mine Kort-app'en, så snart dit kort er på vej. Vent med at aktivere kortet til du har modtaget det med posten.


Features

Hvordan ser jeg, hvilke steder mit kort er tilmeldt?

Vælg det kort du vil se dine tilmeldinger på og vælg derefter fanen Tilmeldt.

Vi kan pt ikke vise dig et fuldt billede af alle de steder, dit kort kan være tilmeldt, men vi viser dig de tilmeldinger vi kan.

Jyske Bank gemmer ikke oplysninger om dine tilmeldinger – de søges frem til dig, så vi kan ikke hjælpe dig med at ændre det hos kreditorerne. Du skal selv kontakte de forskellige selskaber for at skifte dit kortnummer. Et selskab kan godt fremstå flere gange, selvom dit kort kun er tilmeldt én gang (fx BroBizz og Pay Pal).

Listen over tilmeldinger forsvinder, hvis dit kort bliver spærret og ikke kan åbnes igen. Det kan være, hvis du har mistet det, eller det er blevet misbrugt.


Hvordan tilmelder jeg mit Visa Flex til EuroBonus?

Vælg dit Visa Flex i app'en og vælg derefter fanen Tilvalg. Vælg Tilføj til EuroBonus.
Hvis du ikke allerede er oprettet som medlem, kan du gøre det.

Når du er oprettet, optjener du automatisk EuroBonus Extrapoint ved at bruge dit Visa Flex i tilmeld-te butikker. Det gælder også hvis du betaler med Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay og Fitbit Pay.

Du kan bruge dine Extrapoint på SAS EuroBonus' hjemmeside, fx til flyrejser eller i deres webshop.


Hvad er notifikationer og hvordan bruger jeg dem?

Du kan øge sikkerheden, overblikket og trygheden ved dit kort ved at modtage notifikationer, når du bruger det. Du bestemmer selv hvilke notifikationer du ønsker i app’en.

Vælg Notifikationer i venstremenuen, og indstil notifikationer. Du indstiller dine notifikationer pr. kort. Når du har tilladt notifikationer, har du mulighed for at vælge, hvilke notifikationer du ønsker.

I øjeblikket kan du modtage notifikationer om:

  • at et køb er foretaget på dit kort
  • at du optjener EuroBonus Extrapoint
  • at et køb er afvist
  • at der er statusændringer på nuværende eller nye kort

Hvordan justerer jeg mine forbrugsgrænser på mit Visa Flex?

Visa Flex er det eneste kort, hvor du selv kan justere dine forbrugsgrænser. Det vil sige, at du selv har mulighed for  at sætte dine grænser op eller ned, fx hvis du skal ud at rejse eller forventer at have mange udgifter over kort tid.

Forbrugsgrænserne på Visa Flex indstilles via Mine Kort-app'en. Vælg fanen Forbrug og tryk på blyanten. Du kan justerer din grænse ned eller op til max 1 mio. kr.