Spørgsmål og svar om Mine Kort

Generelt om Mine Kort


Hvad kan jeg med Mine Kort?
I vores app Mine Kort kan du bl.a.

  • Se dine kort
  • Bestille og aktivere nye kort – eks. et Visa Mobil, som kan anvendes med det samme.
  • Spærre dine kort hvis de fx er blevet væk eller blevet stjålet
  • Åbne de kort, som du selv har spærret, igen
  • Se nogle af de steder, du har tilmeldt dit kort
  • Justere dine forbrugsgrænser på dit Visa Debit
  • Tilmelde dit Visa Debit til EuroBonus Extrapoint
  • Tilmelde notifikationer på dit Visa-kort, så du bliver informeret, når kortet bliver brugt, hvis det bliver afvist m.m.
  • Udpege hvilke lande dit Visa-kort skal kunne benyttes til fysiske køb i
  • Vælge om dit Visa-kort skal kunne benyttes til onlinehandel eller ej
  • Tilmelde dit kort til Apple Pay, Google Pay, Fitbit Pay og Garmin Pay

Mine Kort-app'en er under konstant udvikling og vil løbende blive opdateret. Hvis du har ideer og forslag, så send dem til [email protected]


Gemmer Jyske Bank oplysninger om, hvor mit kort er registreret?
Registreringer bliver ikke gemt, og hverken din rådgiver eller andre i Jyske Bank kan se oversigten. Hver gang du vælger fanen ”Tilmeldt” i Mine Kort, laves der en ny søgning på tværs af dine transaktioner.


Hvad gør jeg, hvis jeg oplever fejl?
Hvis du oplever fejl kan du sende en mail til [email protected] eller ringe til Kundesupport på  89 89 89 89.


Kortspærring


Hvordan spærrer jeg mit kort?
Du kan spærre alle dine kort, undtagen Mastercard Firmakort, direkte fra Mine Kort. Tryk på kortet og vælg ”Spær kort”.

Hvis du skal spærre dit Mastercard Firmakort, bliver du via Mine Kort henvist til Jyske Mastercards egen spærreservice – du skal ringe på 70 30 12 01.

Hvor længe går der, inden et kort er spærret?
Kortet er spærret med det samme, når du spærrer det i Mine Kort.

Har du bare har forlagt kortet og har fundet det dagen efter, kan du åbne for kortet igen i Mine Kort – men kun hvis du også har lavet spærringen i app’en. Hvis du har ringet til banken, er du desværre nødt til at vente på, at dit nye kort kommer


Hvornår kan jeg åbne et spærret kort igen?
Der går 5 minutter, fra du har spærret et kort, til du kan åbne det igen.


Hvorfor kan jeg ikke åbne alle spærrede kort?

Du kan kun åbne kort, du selv har spærret i Mine Kort eller i netbanken. Der kan være mange årsager til, at dit kort er spærret af banken, eksempelvis mistanke om misbrug, ikke-aftalt overtræk eller mistanke om, at andre har fået fat i dine kortoplysninger.

Hvis du har spørgsmål kan du ringe til Jyske Bank på 89 89 89 89.


Bestil kort

Kan jeg bestille et nyt kort?
Du kan bestille et nyt kort i Mine Kort og vælge mellem forskellige designs. Hastebestillinger kan kun ske via din rådgiver, eller hvis du ringer til os på 89 89 89 89.


Kan jeg bestille Visa Credit fra Mine Kort-app’en?
Nej, men du kan nemt bestille Visa Credit i net- og mobilbanken direkte fra din smartphone eller tablet.


Hvor længe går der, inden jeg modtager mit bestilte kort?
Kortet er bestilt, så snart du kan se det i Mine Kort-app'en. Når kortet ændrer status til Sendt, betyder det, at kortet er på vej med posten. Har du hastebestilt et kort, bliver det produceret og sendt dagen efter bestillingen.


Aktivering af kort

Hvordan aktiverer jeg mit kort i Mine Kort?
Når du logger ind i Mine Kort, får du en meddelelse om at aktivere dit kort. Hvis du annullerer meddelelsen, kan du altid trykke på kortet for at vælge aktiver.


Der står, at jeg skal aktivere mit kort – men jeg har ikke modtaget mit kort endnu?
Meddelelsen kommer i Mine Kort, så snart dit kort er på vej.

Hvis du bruger Apple Pay eller Google Pay kan du aktivere kortet og komme i gang med at bruge kortet med det samme.


Andre fordele og muligheder

Hvordan ser jeg, hvilke steder mit kort er tilmeldt?

Vælg det kort du vil se dine tilmeldinger på og vælg derefter fanen Tilmeldt. Dine betalinger vil nu være delt op to: ’Gentagne betalinger’ og ’Husket hos’.

Under Gentagne betalinger vil du se de forretninger, hvor du har foretaget kortkøb med kortet, og hvor transaktionen er markeret som tilbagevendende – Altså køb, som forventes at vedrøre en aftale med forretningen om et løbende træk på kortet, eks. et abonnement, afdrag eller noget helt tredje.

Under Husket hos kan du se de forretninger, hvor du har foretaget kortkøb, og hvor betalingen ikke er markeret som tilbagevendende – Forretningen har dog markeret, at dine kortoplysninger er gemt ved forretningen. Et eksempel kunne være, at du har valgt at gemme dine kortoplysninger ved Zalando, så du slipper for at indtaste dem ved fremtidige køb.

Vi kan ikke nødvendigvis vise dig et fuldt billede af alle de steder, hvor dit kort er tilmeldt, men vi viser dig alle de tilmeldinger, vi kan. Vi gør dog opmærksom på, at det er forretningens ansvar, at betalingen kategoriseres korrekt; Er der en/flere forretninger, hvor betalingen er kategoriseret anderledes end forventet, bedes du derfor rette henvendelse til forretningen. Jyske Bank gemmer ikke oplysninger om dine tilmeldinger, og vi kan af samme grund heller ikke hjælpe dig med at ændre det kortnummer, der er registreret ved de forskellige forretninger; Du skal selv kontakte forretningen for at skifte kortnummer. Et selskab kan godt fremstå flere gange, selvom dit kort kun er tilmeldt én gang (fx BroBizz og PayPal). Det kan også stå både under Gentagne betalinger og under Husket hos, hvis der er foretaget betalinger af begge typer hos forretningen.

Listen over tilmeldinger forsvinder, hvis dit kort bliver spærret og ikke kan åbnes igen. Det kan eksempelvis være tilfældet, hvis du har mistet det, eller hvis kortet er blevet misbrugt. Hvis du efterfølgende ønsker at få listen oplyst, kan Kundecenter hjælpe dig. Ring på 89 89 89 89.


Hvordan tilmelder jeg mit Visa Debit til EuroBonus?
Vælg dit Visa Debit i Mine Kort og vælg derefter fanen Tilvalg (gælder kun Visa Debit med kortudløb efter 31.08.2023 samt tidligere Visa Flex). Vælg Tilføj til EuroBonus. Hvis du ikke allerede er oprettet som medlem, kan du gøre det.

Når du er oprettet, optjener du automatisk EuroBonus Extrapoint når du bruger dit Visa Debit i tilmeldte butikker. Det gælder også, hvis du betaler med Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay og Fitbit Pay.

Du kan bruge dine Extrapoint på SAS EuroBonus' hjemmeside, fx til flyrejser eller i deres webshop.


Hvad er notifikationer og hvordan bruger jeg dem?
Du kan øge sikkerheden, overblikket og trygheden ved dit kort ved at modtage notifikationer. Du bestemmer selv, hvilke notifikationer du ønsker i Mine Kort.

Du indstiller dine notifikationer via ”Indstillinger” og vælger ”Notifikationer – og kan indstille dine præferencer for hvert enkelt af dine kort. Du kan altså vælge kun at modtage notifikationer vedrørende ét af dine kort, selvom du har flere forskellige kort.

Du kan få notifikationer om:
  • at et køb er foretaget på dit kort
  • at du optjener EuroBonus Extrapoint
  • at et køb er afvist
  • at der er statusændringer på dit kort

Bliv klogere på dine muligheder for notifikationer i Mine Kort


Hvordan justerer jeg mine forbrugsgrænser på mit Visa Debit?
Med dit Visa Debit kan du selv justere dine forbrugsgrænser (gælder kun Visa Debit med kortudløb efter 31.08.2023 samt tidligere Visa Flex). Det vil sige, at du selv har mulighed for at sætte dine grænser op eller ned, fx hvis du skal ud at rejse eller forventer at have mange udgifter over kort tid.

Du ændrer forbrugsgrænsen i Mine Kort. Find kortet, vælg fanen Forbrug og derefter Redigér forbrugsgrænse.