Spørgsmål og svar

Generelt om Mine Kort

Hvor længe går der, inden et kort er spærret?
Kortet er spærret med det samme. Du kan se det på det røde flag i højre hjørne på kortet.
Hvornår kan jeg åbne et spærret kort igen?
Der går nogle minutter fra du har spærret et kort, til du kan åbne det igen.
Hvorfor kan jeg ikke åbne alle spærrede kort?
Du kan kun åbne kort, du selv har spærret i Mine Kort App'en eller i netbanken. Der kan være mange årsager til, at dit kort er spærret i banken, eks: mistanke om misbrug, mistanke om andre har fået dine kortoplysninger, overtræk der ikke er aftalt og meget andet. Hvis du er i tvivl, så ring til vores Kundesupport på +45 89 89 89 89.
Hvorfor kan jeg se aktive kort, som jeg ikke har mere?
Det kan der være mange årsager til. Hvis du ser nogle aktive kort på din oversigt, som du ikke længere har, så spær dem, ved at trykke på det enkelte kort og vælg "spær kort".
Kan jeg bestille et nyt kort?
Du kan bestille et nyt kort i oversigten eller fra menuen. Du kan vælge mellem de design, vi har på hylden. Vil du have dit eget design, skal du bestille det på jyskebank.dk/kort. Hastebestillinger kan kun ske via din rådgiver eller Jyske Banks kundesupport på +45 89 89 89 89.
Hvor længe går der, inden jeg modtager mit bestilte kort?
Kortet er bestilt, når du kan se det i Mine Kort App'en. Når det ændrer status til aktiver, betyder det at kortet er på vej i posten. Vi ved ikke hvornår eller hvilken dag du får leveret post. Men hvis du har hastebestilt, bliver kortet produceret dagen efter – hvornår det så leveres er op til posten i dit område.
Hvordan spærrer jeg et kort?
Det afhænger af, hvilket kort du har. Alle kort undtaget Mastercard kan du spærre direkte her fra Mine Kort App'en. Klik på kortet og vælg spær kort. For spærring af Mastercard skal du ringe til: +45 36 73 74 70.
Hvordan aktiverer jeg mit kort?
Du vil få en påmindelse hver gang du logger ind i Mine Kort App’en for at aktivere dit kort. Hvis du annullerer denne besked, kan du klikke på kortet for at vælge aktiver.
Der står, at jeg skal aktivere mit kort – men jeg har ikke modtaget mit kort endnu?
Så er det fordi dit kort er på vej. Vi bestemmer desværre ikke hvornår posten leveres til dig, derfor kan det tage lidt tid, før det dukker op i din postkasse. Du skal først aktivere kortet, når du har modtaget det med posten.
Hvad kan denne app?
Mine Kort App’en er under konstant udvikling, så vi vil løbende tilføje nye funktioner. Lige nu kan du se dine kort, aktivere kort, spærre kort, åbne kort du selv har spærret igen, og se nogle af de steder, du har tilmeldt dit kort. Har du ideer og forslag, så send dem til minekort@jyskebank.dk – vi læser alle indkomne mails.
Hvordan ser jeg, hvilke steder mit kort er tilmeldt?

Vælg et kort – ”Her er kortet registreret”.

Vi kan pt. ikke vise dig et fuldt billede af alle de steder, dit kort kan være gemt. Men vi vil gerne vise dig, dem vi kan. Jyske Bank gemmer ikke disse oplysninger – de søges frem specifik til dig, så vi kan ikke hjælpe dig med at ændre det hos kreditorerne. Du skal selv kontakte de forskellige firmaer for at skifte dit kortnummer.

En kreditor kan godt fremstå flere gange, selvom dit kort kun er tilmeldt en gang (eks. BroBiz, PayPal).

Gemmer Jyske Bank oplysninger om hvor mit kort er registreret?
Søgningen bliver ikke gemt, og hverken din rådgiver eller andre medarbejdere i Jyske Bank kan se oversigten. Hver gang du vælger fanen "Her er kortet registreret", laves der en ny søgning på tværs af dine transaktioner.
Hvad gør jeg, hvis jeg oplever en fejl?
Hvis du oplever en fejl, så kontakt Jyske Bank ved at sende en mail til minekort@jyskebank.dk

 

VISA Dankort

Hvorfor kan jeg ikke vælge, om jeg vil have et kontaktløst VISA/Dankort?
Nets, der ejer Dankortet, har i reglerne bestemt, at der kun må udstedes VISA/Dankort med kontaktløs funktionalitet. Såfremt du ikke ønsker et kontaktløs kort, kan du bestille et VISA debit uden kontaktløs ved at sende en mail til kundesupport@jyskebank.dk.
Hvorfor kan jeg ikke bestille et Dankort?
Vi har valgt ikke at nyudstede Dankort i Jyske Bank. I stedet kan du få et VISA debit eller VISA/Dankort – det kan du bestille her i Mine Kort App’en.
Hvorfor bliver mit kort afvist?
Der kan være rigtig mange årsager til, at kortet bliver afvist. It systemer der er i udu, manglende dækning på kontoen, eller bare en langsom forbindelse. Hvis du er i knibe så ring til Jyske Banks Kundesupport på tlf. +45 89 89 89 89, så kan vi måske hjælpe dig videre.

 

VISA debit

Hvorfor bliver mit kort afvist?
Der kan være rigtig mange årsager til, at kortet bliver afvist. It-systemer der er i udu, manglende dækning på kontoen, eller bare en langsom forbindelse. Hvis du er i knibe så ring til Jyske Banks Kundesupport på tlf. +45 89 89 89 89, så kan vi måske hjælpe dig videre.

 

Mastercard

Hvorfor kan jeg ikke bestille et Mastercard fra Mine Kort App’en?
Det er pt. ikke muligt at bestille et Mastercard fra Mine Kort App´en. Du skal i stedet gå ind på jyskemastercard.dk og ansøge online.
Hvorfor har jeg ikke de samme muligheder på Jyske Mastercard, som på de andre kort?
Jyske Mastercard udstedes og administreres af Seb Kort Bank Danmark. Du har mulighed for at spærre dit kort, se forbrugsgrænser og div. statusoplysninger. Statusoplysningerne er forsinket med 2 bankdage. Du kan se flere detaljer på Mit Jyske Mastercard.

 

Hævekort

Hvor kan et hævekort bruges?
Et hævekort kan enten være et 12:17 kort eller et Jyske Bank kort. Begge er et hævekort der kun kan bruges i automater.
Hvilke forbrugsgrænser er der på mit hævekort?
Det afhænger af hvilket kort du har. Klik på dit hævekort for at se de aktuelle forbrugsgrænser.
Hvad er prisen på et hævekort?
Et hævekort er gratis.
Hvorfor har jeg ikke mulighed for at blokere lande på hævekort/Dankort?
Et hævekort/Dankort kan kun bruges i Danmark. Derfor giver det ikke mening at kunne blokere i udlandet.
Hvorfor kan jeg ikke bestille et hævekort fra Mine Kort App’en?
Hævekort er ved at blive udfaset i Jyske Bank. Derfor kan du ikke bestille et nye hævekort i Mine Kort App’en.