Kom godt i gang med Jyske Netbank - Privat

Vi skifter til Jyske Banks it-systemer, og Fjordbank Mors' netbank lukker helt. Fra mandag den 18. november kan du bruge Jyske Netbank Privat.

Læs mere om den nye netbank

Når du fra den 18. november logger på Jyske Netbank første gang, kan der være forskellige services, du skal tilmelde dig igen, og ting, du skal være opmærksom på. Læs her, hvordan du kommer godt i gang med din nye netbank. 

Under fanen Andre ændringer kan du læse mere om, hvad skiftet til Jyske Banks it-systemer betyder for dig.

Sådan logger du på

  • Log på Jyske Netbank Privat via jyskenetbank.dk. Du skal bruge dit private NemID til at logge på.
  • Har du som privatkunde flere NemID'er, vil din Jyske Netbank blive knyttet til dit nyeste NemID. Kontakt Hotline, hvis du har problemer med dit NemID.

Få overblik over konti i netbanken

  • På forsiden af Jyske Netbank kan du se dine egne konti og konti, du har fuldmagt til. Du kan gruppere kontiene for at få overblik: Vælg Organisér oversigten på forsiden af netbanken.

Tjek dine betalinger

  • Betalinger, som du oprettede i din gamle netbank, men som du ikke fik godkendt senest den 15. november, skal du oprette og godkende igen i Jyske Netbank.
  • Udenlandske betalinger, som du oprettede i din gamle netbank til betaling efter den 15. november, skal du oprette og godkende igen i Jyske Netbank – uanset, om de var godkendt i din gamle netbank.
  • Har du elektroniske indbetalingskort, som du ikke fik godkendt i din gamle netbank, skal du kontakte afsenderne og få dem sendt igen.

Postkassen i Jyske Netbank hedder Netboks

  • I din Jyske Netbank har du fået en Netboks. Her vil du bl.a. modtage konto- og depotudskrifter og beskeder fra banken. Du kan også se udskrifter og breve til personer, som har givet dig fuldmagt til deres konti og depoter.
  • Dokumenter fra banken kommer ikke længere i e-Boks.

Vil du have kontoudtog på papir eller elektronisk?

  • Indtil du har logget på Jyske Netbank første gang, vil du få alle udskrifter fra banken på papir. Efter første pålogning vil du som udgangspunkt kun få dem elektronisk i din netboks.
  • Til- og fravælg papirudskrifter på dine konti - dine tidligere valg kan være ændret. Du ændrer til- og fravalg af papirudskrifter i netbanken under Netboks. Bemærk: Har du fuldmagt til flere personer, skal du gentage til- og fravalg for hver person.

Tilmeld dig Jyske Mobilbank og Swipp

  • Tilmeld dig Jyske Mobilbank i Jyske Netbank under menupunktet Administration og punktet Mobilbank - også selvom du tidligere har været tilmeldt mobilbank i Fjordbank Mors.
  • Samtidig skal du downloade app’en Jyske Mobilbank. Læs mere om Jyske Mobilbank på jyskebank.dk/mobilbank
  • Er du tilmeldt Swipp i Fjordbank Mors skal du tilmelde dig igen i Jyske Netbank for at kunne lave Swipp betalinger. Du vil dog stadig kunne modtage Swipp-betalinger, inden du tilmelder dig igen.

Tilmeld dig Elektronisk indbetalingskort

  • Tilmeld dig Elektronisk indbetalingskort - også selvom du tidligere har været tilmeldt servicen. Du tilmelder dig Elektronisk indbetalingskort under Konti og betalinger og punktet Betalingsaftaler. Husk samtidig at tilmelde dig Beskedservice, så du får besked, når der ligger et nyt indbetalingskort til dig i netbanken.

Tilmeld dig Beskedservice og SMS Service

  • Tilmeld dig Beskedservice i Jyske Netbank under punktet Administration - også selvom du tidligere har været tilmeldt Info Service i Fjordbank Mors. Vær opmærksom på, at beskederne ikke er i realtid. Læs mere om Beskedservice.
  • Tilmeld dig SMS Service ved at registrere dit mobilnummer i netbanken under Administration og punktet Din profil - også selvom du tidligere har været tilmeldt servicen i Fjordbank Mors. Sådan bruger du SMS Service.

Havde du netbank i Fjordbank Mors og i Jyske Bank på samme tid?

  • Du kan opleve ustabil drift på din Jyske Netbank i weekenden fra den 15. november til 18. november.
  • Når vi skifter it-system den 15. november, samler vi alle dine konti og depoter i den Jyske Netbank, du har i forvejen.