Bestilling af LEI-kode

I kan bestille en LEI-kode hos en LEI-udbyder. Der findes forskellige danske udbydere, som tilbyder dansk kundeservice. Udbyderen opkræver typisk et oprettelsesgebyr og et årligt vedligeholdelsesgebyr. Oplysningerne, der skal gives ved bestilling af en LEI-kode, er typisk de samme, som findes i CVR-registeret.

Sådan får I en LEI-kode

  1. Vælg en LEI-udbyder.

    Nedenfor er der eksempler på udbydere, der yder support på dansk.
    www.leiservice.dk
    www.leinummer.dk
    www.nordlei.org
    www.leikode.dk
    www.dansklei.dk
    Jyske Bank er ikke relateret til disse udbydere og har ikke samarbejdsaftaler med disse. Vi har valgt at henvise til dem, da de er eksempler på udbydere, der yder dansk support og som derfor kan hjælpe virksomheder med at få en LEI-kode.

  2. Angiv jeres oplysninger på LEI-udbyderens hjemmeside.
    Ved bestilling af en LEI-kode kræver nogle udbydere, at I oplyser et VAT-nummer – oplys her jeres CVR-nummer. CVR-nummeret vil nogle steder skulle angives som DK efterfulgt af det 8-cifrede CVR-nummer fx DK 12345678.

  3. Betal gebyr til LEI-udbyderen. Afvent herefter, at I får tilsendt jeres LEI-kode.

  4. Når I har modtaget jeres LEI-kode, skal den sendes til Jyske Bank. Send en mail til [email protected] med oplysninger om selskabsnavn, CVR-nr., adresse og LEI-kode – husk at vedhæfte dokumentationen fra LEI-udbyderen.

    I kan først handle finansielle instrumenter, når jeres LEI-kode er registreret hos os.

    Hvis vi har bekræftet registreringen af jeres LEI-kode, og du herefter oplever problemer med at handle værdipapirer i netbanken, kan der være behov for en ændring af jeres netbank-aftale – kontakt da venligst jeres erhvervsrådgiver.