Bestilling af en LEI-kode

En LEI-kode kan bestilles ved én af flere udbydere. Der opkræves et oprettelsesgebyr og et årligt vedligeholdelsesgebyr. Nærmere oplysninger om de enkelte LEI-udbyderes gebyrer fremgår af disses hjemmesider.

Hvis I ønsker muligheden for en dansk hjemmeside og dansk support, kan I benytte NordLEI (www.nordlei.org) eller FinReg (https://www.leinummer.dk). Hvis I bestiller en LEI-kode, kan I fx benytte NordLEI. Når I benytter Jyske Bank kampagnekoden ”JyskeLei2018", vil LEI-koden gælde indtil december 2018 i stedet for de normale 12 måneder. Deres normale priser er gældende.

Den normale ekspeditionstid er typisk 5-7 hverdage, men da et meget stort antal virksomheder på tværs af EU skal have en LEI-kode inden årsskiftet, forventes ekspeditionstiden at blive lang. Hvis I vil sikre jer muligheden for at handle fra den 3. januar 2018, anbefaler vi at bestille og registrere en LEI-kode hurtigst muligt.

Der findes flere andre udbydere af LEI-koder, bl.a.:

Den fulde liste over udbydere fremgår af www.gleif.org.

Oplysningerne, der skal gives ved bestilling af en LEI-kode, er typisk de samme, som findes i CVR-registeret.

Ved bestilling af en LEI-kode kræver nogle udbydere, at virksomheden oplyser et VAT-nummer. I disse tilfælde er det virksomhedens CVR-nummer, der skal oplyses. CVR-nummeret vil nogle steder skulle angives som DK efterfulgt af det 8-cifrede CVR-nummer, dvs. som "DK 12345678".

Registrering ved Jyske Bank – kunder med et dansk CVR-nummer

Hvis du har bestilt og modtaget en LEI-kode inden den 15. december 2017, vil Jyske Bank automatisk få LEI-koden registreret. Efter den 15. december 2017 skal LEI-koden sendes til lei@jyskebank.dk med oplysning om selskabsnavn, adresse og LEI-kode.

Registrering ved Jyske Bank – kunden uden dansk-CVR-nummer

Registrering af LEI-koden ved Jyske Bank sker ved at sende en mail til lei@jyskebank.dk med oplysninger om selskabsnavn, adresse og LEI-kode.