Tillægsydelser

Kortadmin

Få overblik over alle firmaets Jyske Mastercard med Kortadmin.

Du logger ind som administrator og får overblik over alle virksomhedens Jyske Mastercard Corporate-konti, Indkøbskonti og Jyske Bank Rejsekonti, samt mulighed for at ændre medarbejder-ID og e-mailadresse for kortindehavere.

I Kortadmin ansøger du om nye kort til dine medarbejdere. Leverandøren forbeholder sig af sikkerhedsmæssige årsager retten til at begrænse antallet af kort, som en administrator kan bestille via Kortadmin i en bestemt periode.

Som administrator har du også mulighed for at:

  • spærre kort
  • genbestille kort og pinkode
  • få adgang til alle fakturaer, som er forbundet med virksomhedens kort og konti
  • se individuelle transaktioner for en faktura
  • se ufakturerede transaktioner, som er modtaget efter seneste faktureringsdato
  • se pålagte morarenter og rykkergebyrer ifm. forsinket indbetaling samt andre gebyrer
  • downloade købstransaktioner til Excel
  • sætte beløbsgrænse for køb (løbende 30 dage) på enkelt kort eller alle kort (kontoniveau)

Ansøg om Kortadmin

Tilvalgsmulighed til Kortadmin

Med tilvalgsmodulet ”Fleksibel limitering” i Kortadmin er der yderligere muligheder for at begrænse køb med Mastercard Corporate og Indkøbskonto.

Du kan læse mere om limiteringsmulighederne her.

Corporate Card-appen

Du kan administrere dit Jyske Mastercard Corporate i Corporate Card-appen.

I appen kan du:

  • Se saldo, transaktioner og kontoudtog
  • Godkende køb på nettet
  • Tage billeder af dine kvitteringer
  • Se pinkoden
  • Spærre kortet og genbestille et nyt kort
  • Modtage notifikationer om vigtige korthændelser
  • Se priser og bestemmelser
  • Lægge dit kort i Apple Pay

Brug appen til godkendelse af køb på nettet

Du skal bruge app'en til at godkende, når du handler på nettet med dit Jyske Mastercard Corporate eller virksomhedens indkøbskonto.

Vi anbefaler derfor, at du downloader appen i App Store eller Google Play nu, så du kan handle sikkert og nemt på nettet.

For hurtig godkendelse af dine køb på nettet kan du:

  1. Aktivere Face/TouchID i appen
  2. Tillade notifikationer.

Læg dit kort i Apple Pay

- Bruger du iPhone, iPad, Apple Watch eller Mac?

Nu kan du tilføje dit kort til Apple Pay og betale nemt, effektivt og sikkert i butikker, apps og online.

Dine kortoplysninger er sikre, da de hverken bliver delt eller gemt på din enhed.

Du tilføjer dit kort til Apple Pay problemfrit og nemt via Corporate Card-appen.

Priority Pass - Loungeadgang

Med et Priority Pass kan du og dine medarbejdere få adgang til mere end 1.400 VIP-lounges i mere end 325 lufthavne over hele verden - og du må gerne tage gæster med ind i loungen.

I loungen kan du nyde en forfriskning, læse avis eller bare slappe af i rolige omgivelser inden din flyafgang. Hvis du vil arbejde mens du venter, kan du benytte dig af loungens businessområde. Det kan eksempelvis være relevant under mellemlandinger eller hvis flyet er forsinket. Alt du skal gøre er at medbringe dit Priority Pass ifm. besøg i loungen.

Se alle fordelene på www.prioritypass.com

Find den nærmeste lounge
Download Priority Pass app'en: indtast navnet på den lufthavn du befinder dig i, og find den nærmeste lounge.

Pris
Priority Pass kortet kan tilkøbes for 100 kr. pr. år til Jyske Mastercard Corporate Silver og Corporate Gold. Kortet følger automatisk med Jyske Mastercard Corporate Platinum.

Et besøg koster, hvad der svarer til 32 USD pr. person. Beløbet opkræves automatisk via Jyske Mastercard Corporate kortet.

Bestilling af Priority Pass medlemskab
Du kan bestille Priority Pass til medarbejdere, der har Jyske Mastercard Corporate Silver og Corporate Gold, via dette link:

Udfyld, underskriv og udskriv ansøgningen. Put den i en rudekuvert og send den til den fortrykte adresse.

Medarbejdere, der har Jyske Mastercard Corporate Platinum, får kortet automatisk.

Indkøbskonto - til handel på nettet

Jyske Mastercard Indkøbskonto er skræddersyet til virksomheder, der handler meget på nettet. Hvis du eksempelvis køber Facebook-annoncer, licenser, kontorartikler, flybilletter eller lejer bil, vil indkøbskontoen forenkle administrationen i forbindelse med købene.

Indkøbskontoen er et virtuelt firmakort med de kortoplysninger, du skal bruge for at kunne handle. Oplysningerne finder du i Corporate Card-appen.

Ligesom for firmakort opnår virksomheden en rentefri kredittid på op til 42 dage. Og for hver konto fremsendes en månedlig faktura, eller virksomheden kan vælge en samlefaktura for alle indkøbskonti. Fakturaerne kan leveres elektronisk til virksomhedens økonomisystem.

Hvorfor er det smart?

  • Ikke et fysisk kort = Intet at passe på. Risikoen for misbrug minimeres.
  • Overblik = Alle køb på én faktura.
  • Enkelt = Udskift indkøbskontoens administrator uden at opsige kontoen.
  • Kan bruges overalt = Alle netbutikker, der accepterer Mastercard.

Bestil Jyske Mastercard Indkøbskonto

Indsend ansøgningsformularen til:

Jyske Mastercard
JB Support
Postboks 351
0900 København C

Ny administrator

Hvis virksomheden ønsker at skifte administrator på indkøbskontoen, skal du udfylde denne formular og indsende den til ovennævnte adresse.

Elektronisk overførsel af købstransaktioner

Manuelle processer tager tid og koster penge. Din virksomhed kan opnå væsentlige besparelser ved en automatisk daglig indlæsning af nye og endnu ikke fakturerede købstransaktioner i et rejseafregningssystem.

Jyske Mastercard kan som en tillægsydelse levere Mastercard Corporate-, Indkøbskonto- og Rejsekontotransaktioner i daglige elektroniske filer direkte til virksomheden eller til en ekstern leverandør af et rejseafregningssystem - efter fuldmagt fra virksomheden.

Daglig overførsel til rejseafregningssystem

Korrekt information om beløb, købssted, dato, valutakurs, mv. kan ligge klar i systemet få dage efter transaktionernes gennemførelse. Medarbejderne sparer tid ved ikke at skulle indtaste køb manuelt. De har mulighed for løbende at attestere frem for at vente på at modtage faktura, og skal blot godkende transaktionerne, der ofte er konteret på forhånd i systemet.

Transaktioner på Jyske Mastercard Corporate og/eller Indkøbskonto kan samles i én daglig elektronisk fil pr. CVR-nummer. Transaktioner på Rejsekonti vil komme i en særskilt fil. Du vælger selv for hvilke produkter, din virksomhed ønsker daglige filleverancer.

Der er integration til alle førende rejseafregnings- og økonomisystemer og filer kan være i forskellige Excel, CSV og XML standardformater. Matchning af transaktioner og firmakortindehavere sker via et medarbejder ID, som du angiver på den enkelte Mastercard Corporate-ansøgning - alternativt etableres forud for driftssætning af filleverancer.

Månedlig overførsel – fakturerede transaktioner

Tilsvarende kan du også vælge månedlige elektroniske filer. Den enkelte fil er ikke en faktura/et betalingskrav, men kan anvendes til afstemningsformål mod den månedlige faktura, eller mod filleverancerne nævnt under daglig overførsel.

Også her kan filleverance ske til direkte til din virksomhed eller efter fuldmagt til en ekstern leverandør.

Købstransaktioner og kvitteringer leveret i realtid

Til specifikke rejseafregningssystemer er det muligt at få leveret købstransaktioner sammen med kvitteringerne i realtid.

Prisen er pr. kortholder og dækker både transaktionsdata og kvitteringer.

Bestilling af integration til dit rejseafregningssystem

I bestillingsskemaet vælger du, om din virksomhed ønsker daglig filleverance af ikke fakturerede transaktioner og/eller månedlig filleverance af fakturerede transaktioner. Du vælger også om leverancerne er for et eller flere af produkterne. Hvis du vælger Købstransaktioner og kvitteringer (leveret i realtid), er det ikke nødvendigt at vælge Daglig overførsel.

Bemærk, at der er tale om prissatte tillægsydelser i henhold til gældende vilkår.

Det underskrevne bestillingsskema sendes til: Jyske Mastercard, JB Support, Postboks 351, DK-0900 København C

Rabat på billeje hos Hertz

Med dit Jyske Mastercard Corporate får du rabat på billeje hos Hertz. Og du kan gratis tilmelde dig til Hertz Gold Plus Rewards, der gør din billeje enkel, hurtig og nem.

Jyske Mastercard Corporate Silver og Corporate Gold
Angiv CDP nummer 623949, når du booker bil hos Hertz. Så opnår du op til 10% rabat på billejen. Betal med dit Jyske Mastercard kort. Læs mere om dine Jyske Mastercard Corporate-fordele hos Hertz, hvor du også finder et link til at booke din næste billeje.

Jyske Mastercard Corporate Platinum
Angiv CDP nummer 621242, når du booker bil hos Hertz. Så opnår du op til 15% rabat på billejen. Betal med dit Jyske Mastercard Corporate Platinum kort. Læs mere om dine Jyske Mastercard Corporate Platinum-fordele hos Hertz, hvor du også finder et link til at booke din næste billeje.

Prisforespørgsel
Kontakt Hertz på +45 33179000 (hverdag mellem 08.00 og 16.00)

Rejsekonto - saml køb hos rejsebureauer

Med Jyske Bank Rejsekonto kan virksomheden samle alle køb hos rejsebureauet på én konto og én månedlig faktura – i stedet for at modtage en faktura pr. køb/rejse fra rejsebureauet.

Typisk giver det også en længere kredittid end ved direkte fakturering fra rejsebureauet. Du kan få en Rejsekonto med en kredittid på ”løbende måned + 20 dage” (uden årsgebyr) eller ”løbende måned + 35 dage” (med årsgebyr).

Er behovet der, kan transaktionerne som tillægsydelse leveres dagligt i elektronisk form. Det giver endnu en effektivisering i administrationen.

Med ansøgningen giver du rejsebureauet fuldmagt til at debitere kontoen for bestillingerne. Selve dialogen med rejsebureauet er uændret og rejsebureauet fremsender nu en følgeseddel pr. køb i stedet for en faktura.

Benytter din virksomhed flere forskellige rejsebureauer, kan du oprette flere Rejsekonti, ligesom du kan oprette flere konti hos samme rejsebureau, fx pr. division, enhed eller datterselskab. Til hver konto skal du knytte en administrator.

Ansøg om Rejsekonto

Indsend ansøgningsformularen til din erhvervsrådgiver

Forlænget kredittid

Som standard faktureres Mastercard Corporate /Indkøbskonto ca. den 20’ende i en måned til betaling den 1’ste i efterfølgende måned.
Har din virksomhed brug for lidt mere tid til at få fx rejseafregninger på plads, kan du søge om forlænget kredittid.

Du kan vælge mellem to varianter:

  • Fortsat fakturering ca. den 20’ende i en måned til betaling den 10’ende i efterfølgende måned (20 dages betalingsfrist)
  • Fakturering den 1’ste i en måned til betaling den 1’ste i efterfølgende måned (30 dages betalingsfrist)

Ved betaling via BetalingsService anbefales den første variant med 20 dages betalingsfrist.

Den forlængede kredittid, vil gælde alle Mastercard Corporate/Indkøbskonti under virksomhedens CVR-nummer.
Det koster et årligt gebyr pr. Mastercard Corporate /Indkøbskonto, som opkræves sammen med årsgebyret for kortet/kontoen. Se "Priser for Jyske Mastercard services".

Bestil forlænget kredittid

Scan ansøgningen og send den via email til [email protected] eller send den med post til: Jyske Mastercard, Firmakredit, Postboks 351, DK-0900 København C.

Book Now - Pay Later

Udnyt at det oftest er billigere at bestille flyrejsen i god tid med ”Book Now – Pay Later”. Book Now Pay Later er en tillægsydelse, du kan knytte til alle virksomhedens Mastercard Corporate og Indkøbskonti.

Herefter vil flybilletter, hvor vi i betalingsdata modtager information om afrejsedato, først blive faktureret efter afrejsedatoen- dog senest 180 dage fra købsdatoen.

Fordele for virksomheden

  • Spar penge ved at bestille flybilletter i god tid. Og betal først efter afrejsedatoen.
  • Flybilletten faktureres typisk samtidig med øvrige transaktioner for samme rejse, så alt kan komme på én og samme rejseafregning

Gebyret fremgår af Priser for Jyske Mastercard services. Der er ikke noget gebyr hvis:

  • transaktionsbeløbet er under 150 DKK
  • der er under 14 dage fra købsdato til afrejsedato
  • der ved faktureringen ikke er opnået en reel udskydelse af betalingen

Bestil Book Now – Pay Later

Scan ansøgningen og send den via email til [email protected]

(Eller send den med post til: Jyske Mastercard, JB Support, Postboks 351, DK-0900 København C)

Elektronisk faktura

Er din virksomhed registreret som fakturamodtager i NemHandelsregisteret, kan du få leveret fakturaen elektronisk.

Jyske Mastercard understøtter i den sammenhæng OIOUBL formatet ved EAN fakturering til offentlige og private virksomheder.

Elektronisk faktura kan etableres for Mastercard Corporate , Indkøbskonto og Rejsekonto.

Kontakt Corporate Support på telefon 36 73 72 59, hvis du ønsker yderligere oplysning om dine muligheder for elektronisk faktura.