Den købestærke ældre generation
De køber rejser, wellnessprodukter og -ophold, uddanner sig og nyder i det hele taget livet og deres opsparede penge. Men potentialet i deres købekraft er ikke i samme grad fulgt med hos virksomhederne. Derfor skal vi i dette program snakke om, hvad potentialet i den ældre generation er, når det kommer til at specificere og målrette produkter til dem. Vi ser også på hvilke sektorer, der kan nyde bedst af de ældres købelyst.
Dagens gæst og værterne
Julie Daugaard, forbrugerekspert og rådgiver indenfor kommunikation og marketing hos Dentsu
Michelle Nørgaard, aktieekspert i Jyske Bank
Anne Kejser, ankervært
Cæcilie Møldrup, chatvært
Lyt også episoden som podcast
Du kan også følge og lytte til alle episoder af Katjing i din foretrukne podcast-afspiller.
Ældre influencere skaber stort potentiale for virksomheder
Andelen af 65+ generationen, som har Instagram, er hurtigt voksende. Influencerbølgen er fulgt med, men det er virksomhederne ikke. Så der ligger et stort uudnyttet potentiale i den her generation og deres forbrug, fortæller Pernille Rasmussen, der er trendanalytiker hos virksomheden Dentsu.


Katjing i april
Anne Kejser og Michelle Nørgaard mødes i sofaen til et livewebinar med en gæst eller to, for at besvare alle de spørgsmål, der kommer ind fra Katjing-lytterne og seerne.

Sådan udvælger og behandler vi aktier relateret til temaet:
Nedenstående aktier er udvalgt ud fra 1) deres strategiske tilknytning til det belyste tema samt 2) deres rent kvantitative attraktivitet med baggrund i Jyske Quant modellen på udgivelsesdatoen for videoen. Sidstnævnte fokuserer på prisfastsættelse, kvalitet og stemningen omkring den givne aktie. Vær opmærksom på, at der ikke følges op på temaet og/eller de anbefalede aktier efter udgivelsesdatoen. Du kan se de nuværende kvantitative anbefalinger på aktierne relateret til temaet (Køb, Neutral, Salg) via de links, som følger med denne video.