Kom godt i gang med mobilbank


Adgang til mobilbanken

Hvordan får jeg mobilbank?

Hvis du er kunde i Jyske Bank, kan du downloade appen fra App Store og Google Play. Log dig på med NemID og følg anvisningerne til opsætning.

Hvilken version af iOS og Android kan bruges til mobilbanken?

Appen virker på iOS 12 eller nyere og Android 7 eller nyere.

Hvordan kan jeg se, hvilken version af appen jeg har?

Vælg ’Menu’ og gå ind under ’Indstillinger’. Her kan du se, hvilken version af appen der ligger på din telefon.

Til top


Log på

Hvordan logger jeg på mobilbanken?

Du logger på med den adgangskode, du har defineret, eller du kan vælge at bruge touchID eller faceID.

Hvordan logger jeg af?

Appen er sat til, at du automatisk bliver logget af efter 5 min., hvis du ikke er aktiv i mobilbanken. Du kan også vælge selv at logge dig af. Det gør du ved at vælge ’Menu’ og herefter ’Log af’.

Hvad er åbningstiden i mobilbanken?

Mobilbanken er åben hele døgnet, undtagen mellem kl. 03 – 05 om natten (natten til søndag er der lukket kl. 02 – 06).

Kan vi være flere brugere på den samme app?

I kan godt være flere brugere, der anvender appen på den samme telefon eller tablet. Tryk på spørgsmålstegnet i øverste højre hjørne, der hvor koden normalt skal indtastes, og log på med NemID i stedet. Vær opmærksom på, at du hver gang skal logge på med NemID og skrive din kode to gange.

Til top


Overfør penge og betal regninger

Hvordan kan jeg overføre penge og betale regninger?

Du kan overføre penge og betale regninger direkte fra ’Til dig’-siden. Når du har skrevet beløbet og vælger ’Vælg modtager’, får du mulighed for at vælge, om du vil overføre til en af dine egne konti, til en anden konto eller betale en regning. Du kan også gå ind på ’Konto’ og vælge ’Overfør og betal’ i øverste højre hjørne.

Hvordan vælger jeg en anden konto at betale eller overføre fra?

Når du har valgt modtager, kommer du til en side, hvor du kan se beløb, modtager, afsender, dato, tekst og besked. Klik på ’Fra’-feltet og vælg en anden konto. På samme måde kan du ændre modtager, dato og tekst/besked.

Kan jeg scanne en regning?

På iPhone kan du scanne en regning og slippe for at indtaste oplysningerne selv. Skriv det beløb, du skal betale under ’Overfør og betal’. Vælg ’Betal regning’ og tryk på ’Scan regning’. Du kan nu scanne linjen nederst på indbetalingskortet. Det vil også blive muligt på Android inden længe.

Hvor meget kan jeg overføre/betale om dagen?

Du kan overføre/betale op til 500.000 kr. om dagen i alt. Beløbet er dog ubegrænset ved overførsel mellem egne konti, fælleskonti og konti, du har fuldmagt til.

Hvornår skal jeg bruge NemID?

Du skal altid bruge NemID, når du overfører/betaler til andre konti end dine egne – og beløbet er over 10.000 kr.

Til top


Faste betalinger og overførsler

Vær opmærksom på at du endnu ikke kan oprette eller slette en fast overførsel i mobilbanken, men det er lige på trapperne. Hvis du får brug for det, kan du gøre det i netbanken.

Hvor finder jeg mine faste betalinger?

Du kan se en liste over dine faste betalinger enten direkte fra ’Til dig’-siden eller under ’Menu’ og ’Faste betalinger’.

Hvordan opretter jeg en ny betaling til Betalingsservice?

Vælg ’Faste betalinger’ på ’Til dig’-siden eller under ’Menu’. Tryk på plustegnet i den grønne cirkel nederst. Nu kan du oprette en tilmelding til Betalingsservice.

Hvordan afmelder jeg en betaling til Betalingsservice?

Vælg ’Faste betalinger’ direkte på ’Til dig’-siden eller under ’Menu’. Vælg herefter den Betalingsserviceaftale, du vil afmelde, og tryk på ’Afmeld’ nederst.

Til top


Pension

Hvor kan jeg se, hvor meget jeg har sparet op?

Vælg ’Pension’ i ’Menu’, så får du en oversigt over din samlede opsparing, og hvad du evt. har sparet op i forskellige pensionsselskaber.

Hvorfor kan jeg ikke se alle mine pensioner?

Hvis du vælger ’Hent PensionsInfo’ og sender dine pensionsdata til Jyske Bank, så bliver de vist på siden. Samtidig vil din rådgiver kunne se alle dine pensioner.

Hvordan sender jeg PensionsInfo til min rådgiver?

Vælg ’Hent PensionsInfo’ nederst på siden og log din på med NemID. Når du vælger ’Send mine pensionsinfo’, bliver dine informationer sendt til din rådgiver. Samtidig opdateres din opsparing på ’Pension’.

Til top


Værdipapirer

Hvor kan jeg se mine investeringer?

Du kan se dine samlede investeringer på ’Til dig’-siden. Du finder dem også under ’Menu’ og ’Investeringer’.

Hvordan sælger jeg værdipapirer?

Vælg ’Menu’ og ’Investeringer’. Tryk herefter på værdipapiret i oversigten. Du kommer herefter ind på en papirdetaljeside, hvor du kan vælge at sælge det pågældende værdipapir.

Hvordan køber jeg værdipapirer?

Vælg ’Menu’ og ’Investeringer’. Tryk på luppen i øverste højre hjørne. Du får nu mulighed for at fremsøge det papir, du ønsker at købe. Herefter kommer du ind på en papirdetaljeside, hvor du kan vælge at købe det pågældende værdipapir. Hvis du har værdipapiret i forvejen, kan du blot trykke på det. Herefter kommer du ind på papirdetaljesiden, hvor du kan vælge at købe.

Til top


Ret dine indstillinger

Hvordan skifter jeg kode?

For at skifte koden i din mobilbank skal du først logge på med NemID. Det kan du gøre fra siden, hvor du normalt skriver din kode. Her trykker du på spørgsmålstegnet oppe i øverste højre hjørne. Du kan herefter logge på med NemID og oprette en ny kode.

Hvordan sorterer jeg mine konti?

Gå ind på ’Konto’ og tryk på pilene i øverste højre hjørne. Du ser nu din kontoliste under overskriften 'Sorter og Skjul'. Du kan sortere i dine konti ved at trække dem op og ned - tryk på de to streger til højre og træk. Og du kan vælge, om du ønsker at få en konto skjult fra visningen.

Hvordan omdøber jeg mine konti?

Gå ind på den konto, du vil omdøbe, og vælg de tre prikker i øverste højre hjørne. Her får du mulighed for at omdøbe kontoen. Vær opmærksom på, at nogle kontotyper ikke kan omdøbes. Det gælder fx pensionskonti.

Hvordan sorterer jeg mine depoter og puljer?

Vælg ’Investeringer’ under ’Menu’. Tryk på tandhjulet i øverste højre hjørne og vælg ’Sortering’. Du kan nu vælge, hvordan dine investeringer skal sorteres, og i hvilken rækkefølge de skal vises på forsiden. Du kan flytte rundt på rækkefølgen ved at trykke på de to streger ud for investeringen og trække op eller ned.

Hvordan kan jeg slå forbrugskategorisering af mine kontobevægelser fra?

Vælg ’Menu’ og herefter ’Indstillinger’. Under ’Samtykke og aftaler’ kan du se, hvilke samtykker du har afgivet. Under ’Samtykke til kategorisering’ kan du se, hvornår du har afgivet samtykke, og nederst kan du vælge ’Slet samtykke’.

Til top


Sikkerhed

Er mobilbanken sikker?

Ja, mobilbanken er sikker at bruge, men der er nogle forholdsregler, som er gode at følge:

  • Vis aldrig din kode til andre – og læg aldrig din mobiltelefon fra dig, når du er logget på.
  • Giv ikke andre adgang til dit nøglekort – lad være med at scanne det ind og gemme det på din computer eller mobil.
  • Har du mistanke om, at din kode er blevet afluret eller opsnappet, så skift din kode med det samme. Se hvordan under ’Hvordan skifter jeg kode?’.
  • Hvis flere har adgang til telefonen med touchID, vil de alle kunne åbne mobilbanken.

Til top


Priser

Hvad koster mobilbanken?

Det er gratis at hente mobilbanken. For at have mobilbank skal du også have netbank. De to tilsammen koster 35 kr./0 kr. pr. kvartal.

Netbanken er gratis for dig, hvis du er 12:17-, Ung-, Private Banking-, Grundkonto-kunde eller helkunde med et tilstrækkeligt forretningsomfang i Jyske Bank. Læs mere om betingelserne.

Hvad koster det at overføre penge?

Det er gratis at overføre penge til andre danske pengeinstitutter. Dog opkræves der en betaling, hvis pengene skal være fremme med det samme. Du kan se mere i prislisten.

Til top


NemID

Hvorfor skal jeg bruge NemID, når jeg laver transaktioner i mobilbanken?

Vi har valgt, at det skal være nemt og hurtigt for dig at tjekke din konto. Derfor skal du kun bruge din kode for at komme ind i mobilbanken. Til gengæld skal du bruge NemID, hver gang du skal betale en regning eller overføre beløb til fælleskonti, til konti, du har fuldmagt til og til andre. Download NemID-appen – så slipper du for at bruge nøglekort. Det er meget nemmere.

Hvordan bruger jeg NemID-appen, når jeg laver transaktioner i mobilbanken?

Du skal downloade NemID-appen i App Store eller Google Play og aktivere den.

  1. Når du laver en transaktion, får du en meddelelse fra appen om, at du har en afventende godkendelse.
  2. Åbn appen ved at trykke på meddelelsen og godkend transaktionen.

Hvordan bruger jeg min NemID nøgleviser, når jeg laver transaktioner i mobilbanken?

Du skal downloade NemID-appen i App Store eller Google Play og aktivere den.

  1. Når du laver en transaktion, bliver du bedt om at bruge en nøgle fra dit nøglekort. Her trykker du på "Skift nøgletype" og vælger nøgleviser i stedet.
  2. Tryk på knappen på din nøgleviser og indtast den kode, der bliver vist.

Du kan altid selv afgøre, om du vil bruge NemID nøgleviser, nøglekort eller nøgleapp, ved at trykke "Skift nøgletype". På www.nemid.nu kan du bestille en NemID-nøgleviser.

Hvorfor kan jeg ikke bruge appen på en jailbroken (eller rooted) telefon?

Det er af sikkerhedsmæssige årsager. Dine oplysninger på en jailbroken telefon er ikke beskyttet helt så godt som på en telefon, der ikke er jailbroken. Du kan i stedet bruge Jyske Netbank via en browser på din telefon eller tablet.

Til top


Hjælp

Hvordan spærrer jeg min mobilbank?

Har du mistanke om, at din kode er blevet afluret eller opsnappet, så ring til Hotline på 89 89 28 00, så spærrer vi din mobilbank. Du kan altid selv ændre koden, som er unik på tværs af de devices, du tilgår appen fra. Se hvordan under ’Ret indstillinger’ og ’Hvordan skifter jeg kode’.

Hvor kan jeg få hjælp, hvis jeg oplever fejl i appen?

Ring eller skriv til Hotline på 89 89 28 00 eller hotline@jyskebank.dk

Hvor kan jeg få hjælp, hvis jeg har spørgsmål til min bankforretning?

Du kan ringe til os på 89 89 89 89 – vi svarer døgnet rundt. Du kan også skrive eller ringe til din rådgiver, som du finde på ’Til dig’-siden.

Til top