Indsigelse: Jeg har forsøgt at hæve penge i en pengeautomat, men der er sket en fejl

Du kan enten gøre indsigelse i mobilbanken, i den nye netbank eller ved at indsende en indsigelseserklæring.

Hvis en pengeautomat udbetaler et forkert beløb, har du mulighed for at gøre indsigelse. Det kan fx også være, hvis det beløb, der er udbetalt fra pengeautomaten, ikke er identisk med det beløb som er posteret på din konto eller du har modtaget.

Har du modtaget en kvittering fra pengeautomaten skal den fremsendes.

Vigtigt

  • Du skal gøre indsigelse hurtigst muligt for at undgå, at din sag bliver forældet. ”Hurtigst muligt” er som udgangspunkt senest 14 dage efter, at du blev – eller burde være blevet – opmærksom på dit krav.
  • Du kan dog ikke gøre indsigelse, hvis beløbet kun er reserveret på din konto. Så må du vente til beløbet reelt er hævet på din konto.

Sådan gør du indsigelse i mobilbanken eller i den nye netbank

Er du i tvivl om du bruger den gamle eller nye netbank? Find svaret her 

  1. Log på mobilbanken eller netbanken på sædvanlig vis (vejledning)
  2. Vælg ”Konto” i menuen eller se dine konti på overblikssiden
  3. Vælg den relevante konto/delsaldo
  4. Åbn den betaling, som du vil gøre indsigelse imod.
  5. Tryk på linket ”Rapportér et problem”. Du finder det i bunden af siden.
  6. Følg vejledningen på skærmen.

Så snart vi har behandlet din indsigelse, hører du fra os.

Bemærk, at du desværre ikke kan gøre indsigelse i den gamle netbank. Brug mobilbanken eller nedenstående vejledning.


Sådan gør du indsigelse via indsigelseserklæring

Når du sender indsigelsen, skal du vedlægge en kopi af kvitteringen, hvis du modtog en og anføre på indsigelsesblanketten, om du modtog en delvis udbetaling samt påføre evt. modtaget beløb.

Udfyld og indsend denne formular [PDF]

Udfyld formularen, print den ud, skriv den under og scan den igen. Det er vigtigt, at du udfylder alle felter i skemaet. Lav eventuelt en beskrivelse af hændelsesforløbet i feltet ’Kortholders forklaring’.

Du kan sende formularen sammen med evt. dokumentation via e-Boks (se vejledning). Alternativt kan du sende formularen via post til:

Jyske Bank
Indsigelsesteamet
Vestergade 8-16
8600 Silkeborg

Når vi har modtaget din indsigelse, sætter vi hurtigst muligt efter behandling af sagen beløbet ind på din konto. Hvis din indsigelse viser sig at være uberettiget, kan vi trække beløbet tilbage igen sammen med et evt. gebyr for sagsbehandlingen.