Tilgængelighed - Jyske Banks hjemmesider

På denne side kan du læse, hvordan vi arbejder med tilgængelighed på vores hjemmesider. Vi opdaterer løbende indholdet i takt med, at tilgængeligheden forbedres.

Hjemmesiderne opfylder delvist standarden standarden (EN 301 549) og er dermed delvist tilgængelige.


Generel information om tilgængelighed

Nedenstående gælder for samtlige af Jyske Banks hjemmesider, hvilket er følgende:

Overordnet set er hjemmesiderne tilgængelige. Vi arbejder dog hele tiden med at gøre det bedre.

Vi er i gang med en teknisk omlægning af hjemmesiden, hvorfor der er nogle områder, der er knapt så tilgængelige som andre.


Ikke-tilgængeligt indhold i denne digitale tjeneste

Opfattelig

Krav

Information og brugergrænsefladens komponenter skal kunne opfattes af brugerne – det vil sige, at indholdet skal kunne opfattes med mindst ét sanseapparat (typisk syn eller hørelse).

Mangler, vi er opmærksomme på

  • Vi har mange stemningsbilleder på hjemmesiden og disse er sjældent markeret som dekorative, hvorfor de læses op af skærmlæsere. Nogle billeder og interaktive grafiske elementer har ikke alternative tekster. 
  • Ikke alle videoer har undertekster. Og ingen videoer er synstolkede eller kan fås som udskrift. 
  • Mange af vores tabeller er svære at få oplæst korrekt af skærmlæsere.
  • Nogle kontraster er vanskelige at se. 

Feedback om tilgængelighed

Vi hører gerne fra dig

Hvis du oplever problemer med tilgængeligheden, som ikke er beskrevet i tilgængeligheds­erklæringen, beder vi dig give os besked via telefon 89 89 89 89 eller knappen herunder. Din feedback hjælper os med at forbedre oplevelsen for alle brugere.

Tilsynsmyndighed

Du kan forvente svar inden for 14 dage. Hvis du ikke har modtaget svar fra os inden for fristen, kan du indberette problemet til Sikkerhedsstyrelsen.