Om MitID


MitID er afløseren for NemID og lever op til de nyeste standarder for sikkerhed, så du trygt kan identificere dig på nettet, når du fx overfører penge, logger på borger.dk eller handler.

MitID er udviklet af Digitaliseringsstyrelsen og Finans Danmark.

MitID styrker sikkerheden
Med MitID er sikkerheden styrket, så det er sværere at udnytte andres digitale identitet. Fx kan du få besked via MitID-appen, sms eller e-mail, hvis MitID-appen downloades til en ny enhed, eller hvis dit MitID anvendes fra en computer, du ikke har brugt før.

MitID er primært en app
De fleste benytter MitID som app, da det er en praktisk løsning. Men der er alternativer til dig, der enten ikke kan eller ønsker at bruge en app: MitID kodeviser, -kodeoplæser og -chip.
Læs mere på MitID's hjemmeside.


Her kan du få hjælp

 

MitID's hjemmeside kan du få hjælp til at få MitID.

Har du brug for hjælp til MitID i din Netbank eller Mobilbank kan du kontakte Hotline på 89 89 28 00 hverdage mellem kl. 8 og 16 eller på [email protected].


Har du husket en backup af MitID?

Vi anbefaler, at du installerer MitID flere steder, fx både på mobil og tablet.
Se her hvordan.

Pas godt på dit personlige MitID

  1. Vis aldrig dine koder til andre
  2. Udlever aldrig din MitID til andre
  3. Del aldrig dit bruger-ID med andre – undtagen med supporten, hvis du selv kontakter den.
  4. Godkend aldrig noget med MitID på baggrund af fx et opkald, e-mail eller besøg fra nogen, som udgiver sig for at være fra din bank, fra supporten eller noget helt tredje. Du vil aldrig blive kontaktet på den måde.
  5. Læs altid, hvad du er ved at godkende med MitID. Hvis teksten ikke svarer til det, som du ønsker at gøre, eller hvis du ikke selv har igangsat handlingen, skal du lade være med at godkende.