Hvordan tilføjer jeg en konto til et fast udtræk?

Du tilføjer en konto til et eksisterende udtræk, ved at oprette et nyt tilsvarende udtræk på den nye konto, og vælge, at dette udtræk skal samles med andre udtræk af samme type. Vælg "Ind- og udlæs fil" og herunder "Udlæs" i menuen.

Sådan gør du

  1. Log på Jyske Netbank Erhverv (vejledning).
  2. Vælg "Ind- og udlæs fil" i menuen.
  3. Vælg herunder "Udlæs" i menuen.
  4. Vælg "Bestil udtræk" øverst til højre.
  5. Vælg udtrækstypen "Kontoafstemning".
  6. Opret nu et nyt udtræk med den samme hyppighed som det eksisterende udtræk.
  7. Vælg "Ja" til ”Sammenlæg med andre udtræk, hvis muligt".
  8. Vælg ”Dato for 1. udtræk” (det kan tidligst være den førstkommende bankdag efter den dag du bestiller udtrækket).
  9. Vælg det format, som den oprindelige fil er bestilt i.
  10. Hvis du får vist feltet ’Leveringsadresse’ skal du nu vælge den samme mulighed, som er valgt til det daglige udtræk. 
  11. Vælg konto (kun én) i højre side.
  12. Afslut bestillingen ved at klikke "Bestil".

Hvis filerne alligevel ikke samles til én fil, kan det skyldes, at der er forskel på enten ’type’, ’format’ eller ’periode’.

Har du behov for at tilføje flere konti, skal du færdiggøre bestillingen på én konto, inden du bestiller på den næste konto. Det skyldes, at funktionen "Sammenlæg med andre udtræk, hvis muligt", kun kan tilføje én konto ad gangen.

Vælger du alligevel mere end én konto, vil der blive dannet en særskilt fil, med de nye konti.

Er du i tvivl om, hvordan dit udtræk er sat op?

Hvis du er i tvivl om, hvordan det eksisterende udtræk er sat op, kan du finde detaljerne under menupunktet ”Udlæs – Gammel”. Her vælger du "Oversigt over faste udtræk" og vælger overskriften "Kontoafstemning". I oversigten vises en linje pr. konto, og du kan her se bl.a. frekvensen, formatet og leveringsadressen. ”Frekvens” og ”format” er de vigtigste oplysninger, når du skal opsætte det nye udtræk.