Got a Minute? - Innovation ved Lakrids by Bülow
Lakridsproducenten Lakrids by Bülow er en af dansk erhvervslivs succeshistorier. Men når man har succes, er der mange, der gerne vil forsøge at gøre det samme.
"Der er utrolig mange, der er inspireret af os. Vi ser hundrede virksomheder i Europa, som laver lakrids med chokoladeovertræk i små plasticdåser”, siger Johan Bülow, der er kreativ direktør og den originale founder af virksomheden.
Modtrækket hos Lakrids by Bülow er konstant udvikling.
”Vi tror på, at hvis man udvikler sig 0,5 pct. hele tiden, så differentierer vi os fra dem, der forsøger at ligne os. Et godt eksempel på vores daglige udvikling findes i vores vigtigste produkt - julekalenderen. Her har vi brugt et år og flere hundrede tusind kroner på at skifte en indvendig plastbakke til det mere bæredygtige produkt bagasse. Det er en bakke, som ingen ser, men den er essentiel for udviklingen af os som et bæredygtigt brand. Hos Lakrids by Bülow kræves udvikling. Ellers kører vi ind i en mur."