Kunderne kvitterer med øget tilfredshed

Privatkunderne i Jyske Bank er generelt blevet mere tilfredse, efter at de har været til møde med deres rådgiver.
Af Jyske Bank
04. februar 2025 kl. 17.05

Den seneste Voxmeter-måling viser det tydeligt: Jyske Bank stiger med 53 point i målingen, mens alle andre banker - på nær en enkelt - falder. Det viser den såkaldte CEM Score, som angiver den overordnede kundetilfredshed.

”Vi er glade for, at vores indsats og ildhu er lykkedes, for vi har på tværs af hele banken arbejdet hårdt på at have et bredt kundefokus i alle kontaktpunkter med kunderne,” siger direktør for Privat, Klaus Naur.

Kunderne vil gerne høre fra os

Klaus Naur slår samtidig fast, at selvom man har arbejdet dedikeret med kundefokus-rejsen i to år med en masse indsatspunkter, så er der et pænt stykke vej til placeringen som den bank med flest tilfredse kunder. Men her på den korte bane er det en stor tilfredsstillelse, at kunderne kvitterer for de mange indsatser, der er igangsat for at øge kundetilfredsheden.

”Som mennesker er vi forskellige og har forskellige forventninger til mødet med banken. Vi må bare erkende at hårdt arbejde, god rådgivning og gode kundeløsninger lønner sig – til fordel for kundernes privatøkonomi. Og vi skal huske på, at kunderne gerne vil høre fra os.”

To tydelige tendenser

Ifølge analysebureauet, Voxmeter, som har analyseret bankerne siden 2001, så kan man se to tydelige tendenser hos Jyske Bank.

”Dels at Jyske Bank har øget antallet af kundemøder, og dels at rådgiverne er blevet langt bedre til at skabe en mere positiv oplevelse af selve møderne,” siger adm. direktør i Voxmeter, Christian Stjer og fortsætter:

”Kunderne er glade for deres møde med rådgiveren, hvor de oplever en positiv stemning og kvitterer for, at der bliver lyttet. Når vi nærstuderer tallene, leverer Jyske Bank kort sagt på udtrykket 'value for money' – og det med en markant fremgang, særligt i de seneste seks måneder.”

Stort er ’in’

Christian Stjer ser også en generel tendens blandt bankerne ændre sig.

”Efter finanskrisen i 2008 var det meget tydeligt, at det ikke var comme il faut blandt privatkunder at være kunde i en stor eller større bank. Aversionen mod store banker har været tydelig gennem de seneste godt 15 år, men denne aversion og tendens er ved at aftage og ændre sig til, at store banker igen er acceptable og ’in’. En bevægelse, vi særligt har kunnet observere i 2024.”

Af Jyske Bank
04. februar 2025 kl. 17.05
Del denne side:

Seneste nyt fra Bankens verden

1/0