Jyske Bank er blevet en del af Solsikkeprogrammet

Det betyder, at kunder og øvrige, der bærer Solsikkesnoren, kan forvente at blive mødt med mere hjælp, tålmodighed eller tid i mødet med banken.
Af Lene Hald, Senior kommunikationskonsulent
27. september 2024 kl. 08.20

Solsikkeprogrammet er en naturlig del af bankens ønske om at give alle kunder en god kundeoplevelse – også kunder med et usynligt handicap. Som et diskret, men synligt symbol, hjælper Solsikkesnoren bankens medarbejdere til at sikre, at alle, der har brug for det, bliver mødt med mere hjælp, tålmodighed eller tid. Om baggrunden for at indgå et samarbejde med organisationen bag Solsikkesnoren forklarer Knud Nørbo, direktør for HR:

”Vi er rigtig glade for at være blevet en del af Solsikkeprogrammet. For os er Solsikkesnoren et vigtigt signal om, vi skal tage lidt ekstra hensyn. På den måde kan vi hjælpes ad, så vi forstår hinanden bedre og reducerer de små som store udfordringer i hverdagen. Det er både respektfuldt og helt i tråd med vores værdier som bank, at vi er inkluderende overfor hinanden uanset vores forskelligheder som mennesker,” lyder det fra Knud Nørbo.

Det er ok at være, som man er

Også internt i banken bliver Solsikkesnoren brugt af medarbejderne til at signalere et behov for lidt ekstra hensyntagen. Line Mai Mattesen, grafisk designer, benytter Solsikkesnoren dagligt:

”Solsikkesnoren er en reminder til mig selv om, at jeg skal passe på mig selv. Overfor andre sender snoren et signal om, at de kan spørge ind til, hvad jeg har brug for. Det kan fx være ekstra tid eller mere struktur. Det bliver der heldigvis taget hensyn til. Samtidig er det vigtig for mig at gå forrest og vise mine børn og andre, at det er ok at være, som man er, og give udtryk for, hvad man har behov for” siger Line Mai Mattesen.

De seneste uger har bankens medarbejdere gennemgået et læringsforløb, som gør, at vi har viden om, hvad vi skal være opmærksomme på, når vi møder en bærer af Solsikkesnoren. Du kan få udleveret en gratis Solsikkesnor i alle vores afdelinger, hvis du føler det kan være til gavn for dig med mere tid, tålmodighed og hjælp.

Af Lene Hald
27. september 2024 kl. 08.20
Del denne side:

Seneste nyt fra Bankens verden

1/0