Analyse: Jyske Bank er fortsat nummer et til private banking
Tillid og troværdighed. Udbud og tilbud. Det er nogle af de ord, Christian Stjer, adm. direktør i Voxmeter, trækker frem for at forklare, hvorfor Jyske Bank ligger nummer et i en ny undersøgelse af, hvor tilfredse landets velhaverkunder er med deres bank.
Det er ottende år i træk, at Jyske Bank indtager førstepladsen, og denne gang er afstanden øget til nærmeste konkurrent.
”Jyske Bank er i en rigtig positiv udvikling, som er stadig opadgående. Banken har taget et relativt stort hop,” siger Christian Stjer, med henvisning til det pointsystem Voxmeter bruger til at evaluere de svar, der kommer fra 9228 private banking-kunder i landets seks største banker.
Kunderne føler sig godt tilpas
Christian Stjer forklarer, at der er flere årsager til, at Jyske Bank ’tager fart’. En ting, som virkelig gør en forskel, er at kunderne i Jyske Bank oplever, at rådgiverne møder dem med begejstring og arbejdsglæde.
”Det er bløde faktorer, men gør, at man føler sig godt tilpas. At man har en dialog i en positiv ånd, det er en meget vigtig ting. Kunderne går fra mødet med en fornemmelse af, at de har fået mere orden og styr på økonomien, ”siger Christian Stjer.
Undersøgelsen viser også, at Jyske Bank går frem på faktuelle ting, fx er vurderingen af prisstruktur og prispolitik steget markant, og det samme er vurderingen af bankens udbud og tilbud. Endelig fremhæver Christian Stjer, at Jyske Bank er gået frem på troværdighed.
”Det har noget med tillid at gøre. At man kan have tillid til, hvad banken siger – også når det gælder konkrete ydelser,” forklarer Christian Stjer.