Analyse: Jyske Bank bedst til Private Banking for 10. år i træk

Jyske Bank forsvarer sin førsteplads, som den bedste bank til Private Banking. Det viser en ny undersøgelse fra analyseinstituttet Voxmeter. Her er bankens samlede score ovenikøbet steget markant i forhold til sidste år.
Af Peter Lindbjerg, Journalist
16. juni 2025 kl. 10.00

Kunderne har talt: Jyske Bank er 'Bedst til Private Banking' for 10. år i træk ifølge analyseinstituttet Voxmeter, som netop har offentliggjort deres årlige tilfredshedsmåling foretaget blandt velhaverkunder i de seks største danske banker.  

”Undersøgelsens resultater dokumenterer, at hos Jyske Bank er kundefokus ikke bare er noget man siger, men noget der er fokus på i praksis,” siger Christian Stjer, der er administrerende direktør i analyseinstituttet Voxmeter.

Private Banking-kunder er ofte personer, der har solgt en virksomhed eller på anden vis har fået skrabet en formue sammen. Fælles for disse velhavende kunder er et behov for dialog og rådgivning om, hvad der skal investeres i – og ikke mindst hvordan.

Førsteplads med fremgang

Voxmeter-undersøgelsen viser, at Jyske Bank ikke alene holder fast i titlen ’Bedst til Private Banking’. Der er faktisk tale om en markant fremgang i bankens samlede score.

”Det som Private Banking-kunder vægter højest, er den rådgivning, de får. Og helt generelt går Jyske Bank frem på alle parametre; rådgivning, service og på den information, som kunderne får – kort og godt hele den samlede rådgivning,” fortæller Christian Stjer.

Undersøgelsen viser, at Jyske Bank har formået at gå fra en stærk position til at blive endnu bedre, når det gælder om at levere de løsninger, Private Banking-kunderne efterspørger. Også når det gælder deres behov for specialistviden på relevante områder.

”Særligt Private Banking-kunder har brug for specialistrådgivning i alle hjørner og kroge inden for bolig, investering, pension og formue. Disse behov opfylder Jyske Bank,” forklarer Christian Stjer.

En god atmosfære giver rum til kvalitetssamtaler

Undersøgelsen viser også, at bankens Private Banking-kunder er særligt begejstrede for, at deres rådgivere også er gode til at skabe en behagelig atmosfære under kundemøderne.

”Det er en af de ting, som kunderne krediterer Jyske Bank for som et gennemgående varemærke i alle årene. Hele kundeoplevelsen, hvor rådgiverne evner at skabe en god stemning, og dermed skaber rum til at tale økonomi og løsninger,” uddyber Christian Stjer.

Hos Jyske Bank ser man kåringen som bedst til Private Banking som en stor tillidserklæring fra kunderne. Og som noget, der forpligter ud i fremtiden.

"Tillid er noget, man gør sig fortjent til. At vi for 10. år i træk er blevet kåret som Bedst til Private Banking er en anerkendelse fra vores kunder, som vi kan være utrolig stolte og taknemmelige over,” siger Christian B. Andreasen, direktør for Wealth Management i Jyske Bank. 

 

Se Voxmeters analyse

Del denne side:

Seneste nyt fra Bankens verden

1/0