Hvordan spærrer jeg mit kort?

Du kan spærre dit kort i netbanken, mobilbanken eller ved at ringe til os.

At spærre sit kort betyder, at kortet isoleret set ikke kan bruges længere. Men den konto, der er tilknyttet kortet, kan fortsat bruges. Hvis du bestiller et nyt kort, vil det typisk være til den gamle konto.

Spær dit kort ved at ringe til os

Du kan ringe døgnet rundt på tlf. 89 89 89 89. Vi kan blandt andet hjælpe dig med at spærre dit kort.

 

Spær dit kort i mobilbanken eller i den nye netbank

Er du i tvivl om du bruger den gamle eller nye netbank? Find svaret her

  1. Log på din mobil- eller netbank på sædvanlig vis (vejledning)
  2. Tryk på ”Kort” i menuen
  3. Du får nu et overblik over dine kort. Vælg det kort du ønsker at spærre
  4. Tryk på ”Spær kort” i boksen Sikkerhed
  5. Tryk på knappen ”Spær kort” for at bekræfte din handling.

 

Spær dit kort i den gamle netbank

Er du i tvivl om du bruger den gamle eller nye netbank? Find svaret her

  1. Log ind i Jyske Netbank med MitID (vejledning)
  2. Tryk på menupunktet "Konti og budget" og derefter underpunktet "Kortoversigt"
  3. Tryk på knappen "Spær kort" ud for det kort, du ønsker at spærre
  4. Tryk på "Spær kort" igen for at bekræfte

 

Ophæv spærringen

Du kan ophæve spærringen igen inden for 14 dage. Herefter bliver spærringen permanent.