Hjælp til betalinger og overførsler
Her finder du hjælp og vejledninger til betalinger og overførsler. Finder du ikke den hjælp, du søger, er du altid velkommen til at kontakte os på 89 89 89 89.
Enkeltstående betalinger og overførsler
For at betale en regning skal du vælge "Overfør og betal". De oplysninger du skal bruge for at betale en regning, finder du på indbetalingskortet.
Du kan overføre penge i net- og mobilbanken. Vælg den konto, som du vil overføre penge fra og trykker herefter på "Overfør".
Gå ind på den delsaldo, du vil overføre penge fra, og tryk på "Overfør" (eller lignende) øverst i billedet.
Du kan selv afstemme en eller flere posteringer i din net- og mobilbank på kontooversigten og vælge "afstem". Du kan også fjerne afstemningen sådan igen.
Du kan overføre penge til udlandet via netbanken og mobilbanken. Tryk "Overfør" i menuen og vælg "Overfør til udlandet".
Faste betalinger og overførsler
Du kan få overblik over dine faste betalinger og overførsler under menupunktet "Faste betalinger" i mobil- og netbanken.
Vi hjælper dig telefonisk, for det er desværre ikke muligt endnu at annullere en fast betaling en enkelt gang i mobilbanken og netbanken.
Du opretter en fast overførsel i netbanken og mobilbanken ved at vælge "Faste betalinger" i menuen.
Du skal finde oversigten over faste betalinger. Her har du mulighed for at afmelde den.
Gå ind via menupunktet "Faste betalinger". Her finder du muligheden for at oprette en ny.
Betalingsservice
Tryk på "Faste betalinger" i menuen for at finde din aftale. Her har du mulighed for at afmelde aftalen permanent.
Du finder Betalingsservice via menupunktet "Faste betalinger". De oplysninger, du skal bruge, står på regningen.
Du kan selv flytte en betalingsserviceaftale til betaling fra en bestemt delsaldo ved at vælge "Overfør" i menuen og derefter vælge "Faste betalinger" i net- og mobilbanken. Herunder har du en oversigt over dine tilmeldte betalingsserviceaftaler.
Du kan finde din Betalingsservice-oversigt under "Overfør" og "Betalingsservice" i din net- og mobilbank.
Mobilbetaling
Du aktiverer Apple Pay med to tryk på den relevante knap.
Du indtaster koden og holder uret tæt på terminalen.
Du skal låse telefonen op holde den tæt på terminalen.
Din betaling foretages som udgangspunkt med det kort, som er valgt som dit foretrukne betalingskort. Hvis du ønsker at betale med et andet kort end dit foretrukne, skal du gøre det via Google Wallet.
Det afhænger af, om du bruger Face ID eller Touch ID.
Du kan tilknytte dine konti til overførsel/betaling i MobilePay-appen uden brug af kort. Åbn MobilePay-appen, vælg "Konti & kort" i menuen og tryk på "Tilføj konto eller kort".
Øvrige
Med Jyske Banks Kuvertservice kan du betale alle slags indbetalingskort - også den slags, som ikke kan tilmeldes Betalingsservice. Følg vejledningen, så sørger vi for, at indbetalingskortet bliver betalt til tiden.
I mange tilfælde kan du gøre det selv. Vælg konto og tryk på Betalingsregler under Kontodetaljer.
Du kan finde kommende betalinger for de relevante konti enkeltvis eller ringe til os for at få et overblik.
Jyske Banks BIC er altid JYBADKKK. IBAN er et unikt nummer for hver af dine konto. Du finder din kontos IBAN ved først at finde kontoen i netbanken eller mobilbanken.
Beløbsgrænsen er det maksimale beløb, du kan overføre fra dine konti pr. dag. Overførsler mellem dine egne konti tæller ikke med. For at se og tilpasse din beløbsgrænse skal du åbne menuen og vælge menupunktet Profil. Tryk på ”Beløbsgrænse pr. dag”.