Forening

Som forening har I mulighed for at blive kunde i Jyske Bank og dermed gøre brug af en Foreningskonto. Det giver bl.a. mulighed for:

  • Netbank
  • Kort
  • Kontoudtog og årsopgørelser
  • Betalingsservice
  • MobilePay

Styr på formalia

Jeres forening skal have CVR-nummer, vedtægter og tegningsregler på plads, før den kan blive oprettet som kunde i Jyske Bank og dermed få en Foreningskonto m.v.

Når der er styr på formalia, så kontakt Jyske Bank for at komme i gang med processen. Når I har drøftet foreningens formål og behov med banken, vil sagen blive videregivet til vores specialistteam, som vil tage sig af hele oprettelsesprocessen. I vil modtage en mail med en oversigt over, hvilke dokumenter banken skal bruge og hvordan I kan sende dem.

Dokumenter, vi skal bruge i banken

Her er de dokumenter, vi beder om:

  • Identitetsoplysninger på foreningens bestyrelsesmedlemmer (kopi af gyldig pas/kørekort og kopi af sundhedskort). Vi skal bruge disse dokumenter, fordi vi som bank er underlagt en række krav i lovgivningen. Formålet er bl.a. bekæmpelse af hvidvask
  • Udskrift fra Erhvervsstyrelsen eller registreringsbevis fra SKAT
  • Kopi af foreningens vedtægter med oplysning om tegningsregler
  • Kopi af referat fra seneste generalforsamling eller stiftelsesdokument, underskrevet af hele bestyrelsen, dirigenten eller de tegningsberettigede

Herudover fremsender vi følgende dokumenter, som I skal udfylde og underskrive:

  • Formål- og omfangsskema
  • Bestyrelsesoversigt
  • Ønsker til produkter og fuldmagtsforhold

Revisorkrav

Jyske Bank stiller som udgangspunkt krav om godkendt revisor (det vil sige en registreret eller en statsautoriseret revisor) på foreninger. Grundejerforeninger og ejerforeninger er undtaget fra kravet.

Spørgsmål? Sådan kontakter du os

Hvis du har spørgsmål om foreningens muligheder i Jyske Bank, så kontakt Jyske Bank på sædvanlig vis.

Brug for en klassekonto eller lignende? MobilePay Box kan være løsningen