Hvordan tilføjer jeg en klientkonto til en eksisterende fuldmagt?
Som administrator i Jyske Netbank Erhverv, kan du ændre en eksisterende fuldmagt. Vælg ”Administration” i menuen og vælg ”Fuldmagter”.
Sådan gør du
- Log på Jyske Netbank Erhverv (vejledning).
- Vælg "Administration" i menuen.
- Vælg herunder "Fuldmagter". Du kan nu se de fuldmagter der er oprettet.
- Klik på den fuldmagt, der skal have tilføjet en klientkonto.
- Klik på "Redigér fuldmagt" øverst til højre.
- Klik på ”Vælg kontorettigheder”.
- Klik på ”+” ud for klientens navn.
- Registrer de nødvendige rettigheder og afslut med ”OK”.
- Klik på ”Gem og send til godkendelse” i højre side (findes både øverst og nederst i billedet) og godkend med MitID.
- Gentag evt. pkt. 4-9, hvis klientkontoen skal føjes til flere fuldmagter.
- Giv besked til den administrator, der skal 2. godkende ændringerne.
2. godkendelse af fuldmagt
- Find boksen "Til godkendelse" øverst i midten på forsiden (klik evt. på Jyske Bank-logoet øverst til venstre for at komme til forsiden).
- Klik på "Fuldmagter" (linket vises kun, når der er en eller flere fuldmagter, der afventer godkendelse). Du får nu vist de fuldmagter, der endnu ikke er endeligt godkendte.
- Klik på en af de viste fuldmagter og tjek, at det er de rigtige rettigheder, der er givet til hver klient.
- Klik "Godkend og aktivér" i højre side (findes både øverst og nederst i billedet). Ændringen virker så snart fuldmagten er godkendt, og brugerne kan se resultatet, næste gang de logger på Jyske Netbank Erhverv.