Hvordan bruger jeg Jyske Nordic Payments?
Cut-off
Betalingsinstruktionen skal være leveret og godkendt i Jyske Netbank Erhverv på betalingsdatoen inden nedenstående cut-off:
OBS! Vi understøtter ikke betalinger til Plusgirot
Vær opmærksom på, at vi ikke understøtter betalinger til Plusgirot (Postgiro), og at Postgiro- og Bankgironumrene kan være sammenfaldende(!)
Nummeret hos både Postgiro og Bankgiro er på 7 eller 8 cifre:
- Postgiro kan have dette format: nnnnnn-n.
- Bankgiro kan have dette format: nnn-nnnn .
Når du overfører via Jyske Nordic Payments, kan vi imidlertid ikke skelne mellem Postgiro- og Bankgiroformatet, da vi ikke kan håndtere bindestregen i gironummeret. (En betaling, der skulle være sendt til et Postgironummer, kan derfor risikere at blive sendt til et Bankgironummer).
Her kan du tjekke, om det nummer du har fået oplyst er et Bankgironummer.
Hvis du har fået oplyst et Plusgirot-nummer (eller Postgironummer), skal du kontakte betalingsmodtager og få oplyst et Bankgironummer, kontonummer inkl. registreringsnummer eller IBAN-nummer, inden du kan oprette betalingen via Jyske Nordic Payments.
Sådan gør du
- Log på Jyske Netbank Erhverv (se vejledning).
- Vælg "Betal og overfør" i menuen og vælg derefter "Udenlandsk overførsel".
- Indtast detaljerne i den betaling, du ønsker at gennemføre.
- Tryk på "Næste". Der kommer nu flere felter til betaling.
- Du har nu fået adgang til felterne "Modtagers navn" og "Besked til modtager". Udfyld disse.
- Gennemfør betalingen ved at klikke på "Overfør" og derefter signere betalingen. Bemærk, at der kan være behov for, at både du og en kollega godkender betalingen, inden den kan gennemføres. Det afhænger af godkendelsesrettighederne.
Oversigt over lokale betalinger
Følgende lokaler betalinger kan udføres. Bemærk, at de alene adskiller sig på modtagerkonto og advisering.