Hvordan bruger jeg Jyske Nordic Payments?

Jyske Nordic Payments er den direkte vej til lokale betalinger i Norge og Sverige. Netbanken finder selv ud af, om din betaling kan blive til en Jyske Nordic Payment, når du laver en udenlandsk overførsel via Betal og overfør i menuen.

Cut-off

Betalingsinstruktionen skal være leveret og godkendt i Jyske Netbank Erhverv på betalingsdatoen inden nedenstående cut-off:

LandValutaTidspunkt
Sverige - lokale betalinger
SEK 15:00
Sverige - lønbetalinger
SEK

Betalingsdatoen er 2 bankdage før dispositionsdagen inden kl. 8:00.

Hvis lønmodtager f.eks. skal have løn på kontoen den 25. i en måned, skal betalingsdatoen være den 23. og filen skal være slutgodkendt i systemet inden kl. 8:00 den 23.

Norge - lokale betalingerNOK 14:00
Norge - lønbetalingerNOK

Betalingsdatoen er bankdagen før dispositionsdagen inden kl. 10:00.

Hvis lønmodtager f.eks. skal have løn på kontoen den 27. i en måned, skal betalingsdatoen være den 26. og filen skal være slutgodkendt i systemet inden kl. 10:00 den 26.

Se banklukkedage i Danmark, Norge og Sverige

OBS! Vi understøtter ikke betalinger til Plusgirot

Vær opmærksom på, at vi ikke understøtter betalinger til Plusgirot (Postgiro), og at Postgiro- og Bankgironumrene kan være sammenfaldende(!) 

Nummeret hos både Postgiro og Bankgiro er på 7 eller 8 cifre:

  • Postgiro kan have dette format: nnnnnn-n.
  • Bankgiro kan have dette format: nnn-nnnn .

Når du overfører via Jyske Nordic Payments, kan vi imidlertid ikke skelne mellem Postgiro- og Bankgiroformatet, da vi ikke kan håndtere bindestregen i gironummeret. (En betaling, der skulle være sendt til et Postgironummer, kan derfor risikere at blive sendt til et Bankgironummer).

Her kan du tjekke, om det nummer du har fået oplyst er et Bankgironummer.

Hvis du har fået oplyst et Plusgirot-nummer (eller Postgironummer), skal du kontakte betalingsmodtager og få oplyst et Bankgironummer, kontonummer inkl. registreringsnummer eller IBAN-nummer, inden du kan oprette betalingen via Jyske Nordic Payments. 


Sådan gør du

  1. Log på Jyske Netbank Erhverv (se vejledning).
  2. Vælg "Betal og overfør" i menuen og vælg derefter "Udenlandsk overførsel".
  3. Indtast detaljerne i den betaling, du ønsker at gennemføre.
  4. Tryk på "Næste". Der kommer nu flere felter til betaling.
  1. Du har nu fået adgang til felterne "Modtagers navn" og "Besked til modtager". Udfyld disse.
  2. Gennemfør betalingen ved at klikke på "Overfør" og derefter signere betalingen. Bemærk, at der kan være behov for, at både du og en kollega godkender betalingen, inden den kan gennemføres. Det afhænger af godkendelsesrettighederne.

Oversigt over lokale betalinger

Følgende lokaler betalinger kan udføres. Bemærk, at de alene adskiller sig på modtagerkonto og advisering.

Lokal betalingstypeModtagerkontoMeddelelse
Svensk BankGirot-betaling med fri adviseringstekst 
BankGirot-nummer (7 eller 8 cifre) Fri tekst
Svensk BankGirot-betaling med reference BankGirot-nummer (7 eller 8 cifre) ”OCR:1234…” Start med OCR: og derefter den OCR-reference der står på fakturaen (max. 25 cifre). 
Svensk konto til konto
Lokalt kontonummer eller IBAN-nummer Max. 12 karakterer. Vær opmærksom på, at det kun er de 12 karakterer fra feltet ’Besked til modtager’ der sendes med betalingen. Afsenders navn sendes ikke med til modtager. 
Norsk KID-betaling Lokalt kontonummer eller IBAN-nummer ”KID:1234…” Start med KID: og derefter den KID-reference der står på fakturaen (max. 25 cifre). 
Norsk faktura-betaling 
Lokalt kontonummer eller IBAN-nummer ”CINV:1234…” Start med CINV: og derefter det fakturanummer der står på fakturaen (max. 25 cifre). 
Norsk konto til kontoLokalt kontonummer eller IBAN-nummer Fri tekst (max. 27 karakterer i feltet ’Besked til modtager’. 

Læs mere om Jyske Nordic Payment