Hvordan bestiller jeg oplysninger om en udenlandsk konto i Jyske Netbank Erhverv?
Hvis du har adgang til en konto i fx Sverige, Norge eller Tyskland, som du gerne vil have oplysninger om, så kan du bestille en fil med posteringer, som leveres i Jyske Netbank Erhverv. Det hele foregår i menupunktet ”Ind- og udlæs fil” i menuen.
Sådan gør du
- Log på Jyske Netbank Erhverv (vejledning).
- Vælg "Ind- og udlæs fil" og herunder "Udlæs" i menuen til venstre.
- Vælg derefter ’Bestil udtræk’ øverst til højre.
- Vælg udtrækstypen ”Kontoafstemning”.
- I feltet ”Hyppighed” vælger du den frekvens, du vil have filen leveret i.
- Feltet "Sammenlæg med andre udtræk, hvis muligt": Du skal her vælge, om indholdet af den fil, du nu bestiller, skal lægges sammen med andre filer, hvis de indeholder samme type oplysninger og samme datoer.
- Vælg dato for første udtræk. Vi kan tidligst danne det første udtræk morgenen efter, at du har oprettet dit udtræk. Når du har indtastet en dato og hopper videre til næste felt, vises information om hvornår første udtræk kører, hvilken dato den første fil vil vedrøre, samt dato for næste udtræk.
- Vælg det ønskede format.
- Vælg evt. ”Leveringsadresse”.
- I højre side skal du nu udpege din konto i den udenlandske bank.
- Sæt evt. flueben i feltet ’Gem Indstillinger’, hvis du vil anvende disse valgmuligheder på fremtidige bestillinger af udtræk.
- Afslut bestillingen ved at klikke på 'Bestil'.
Hent fil
Fra datoen for første udtræk og med den valgte frekvens, vil der ligge en ny fil klar til afhentning i Jyske Netbank Erhverv. Her får du vist de filer, der endnu ikke er hentet. Sådan henter du den:
- Vælg "Ind- og udlæs fil" og herunder "Udlæs" i menuen til venstre.
- Hvis du ikke er i filoversigten nu, skal du vælge 'Filoversigt' oppe til højre. I filoversigten kan du se de filer, der endnu ikke er hentet.
- Du henter en fil ved at klikke ”Udlæs” til højre for filen. Det er indstillingerne i din browser, der bestemmer, hvor filen gemmes.