Hvordan administrerer jeg brugernes adgange til funktioner?

Som administrator i Jyske Netbank Erhverv kan du administrere brugernes adgange til forskellige funktioner.

Sådan gør du

  1. Log på Jyske Netbank Erhverv (vejledning).
  2. Klik på ”Administration” i menuen
  3. Vælg ”Administrer adgange”
  4. På de enkelte adgangsprofiler er angivet hvor mange brugere, som findes i profilen

Opret ny adgangsprofil

  1. Klik på ”Opret ny adgangsprofil”
  2. Indtast navn på adgangsprofilen i feltet ”Profilnavn”
  3. Klik på knappen ud for de funktioner, som skal være aktive
  4. Klik på ”Gem”

Der kan oprettes adgangsprofiler efter behov. Fra start har alle brugere adgangsprofilen ”Standard”, og adgangene til funktioner kan ikke ændres i denne.

Flyt brugere fra en adgangsprofil til en anden

  1. Åbn den adgangsprofil, hvor den pågældende bruger findes
  2. Klik på brugeren
  3. Klik på den adgangsprofil, hvortil brugeren skal flyttes
  4. Klik på ”Gem”

En bruger kan også flyttes via menupunktet ”Personer”.

Ændring af en adgangsprofil

  1. Klik på blyants-ikonet
  2. Nu kan du til-/fravælge funktioner
  3. Klik på ”Gem”

Brugerne i den pågældende adgangsprofil har nu de ændrede adgange.

Sletning af adgangsprofil

  1. Klik på slette-ikonet
  2. Vælg til hvilken adgangsprofil brugerne skal flyttes
  3. Klik på ”Flyt og slet”

Kopier en adgangsprofil

  1. Klik på kopi-ikonet
  2. Indtast navn på adgangsprofilen
  3. Klik på ”Gem”
  4. De tilvalgte funktioner er nu kopieret over i den nye adgangsprofil og klar til flytning af brugere