Indbetalingskort

Skal du sende enkeltstående opkrævninger, kan det være praktisk at benytte indbetalingskort.

Indbetalingskort er:

  • et fysisk kort, sendt sammen med fakturaen
  • en kodelinje med betalingsanvisning trykt på fakturaen
  • en del af virksomhedens samlede opkrævningsløsning sammen med Betalingsservice, hvor indbetalingskortene er enten papir eller elektroniske.

Når din virksomhed opkræver sine kunder med indbetalingskort, modtager du betalinger direkte på bankkontoen, samtidig med at du får en besked om indbetalingerne.

Vælg korttype ud fra virksomhedens behov

Afhængig af virksomhedens behov for advisering og automatisering har vi tre forskellige typer indbetalingskort til modtagelse af betalinger.

 

Kortart +71 - fuld elektronisk læsbar kodelinie

Med kortart +71 kan du se på kontoen, hvem beløbet kommer fra. Det viser et betalings-ID: fx IK 000000000000018.

Hvis virksomheden bliver oprettet som betalingsmodtager i Betalingsservice, kan indbetalerne tilmelde kortet til BetalingsService. Det betyder betaling til tiden og ofte færre rykkere.

 

Kortart +73 - ingen elektronisk læsbarhed, men mulighed for meddelelse

Med kortart +73 får du en nota for hver indbetaling. Notaen viser navn og adresse og eventuelle meddelelser fra indbetaleren. Nota-nummeret står på kontoudtoget.

Vi sender notaer ud sammen med kontoudtogene – eller hver dag, hvis du ønsker det. Via Jyske Netbank Erhverv kan du se notaerne og selv udskrive dem.

 

Kortart +75 - fuld elektronisk læsbar kodelinie med mulighed for meddelelse

Hvis indbetaler har en meddelelse, får du en nota.

Vi sender notaer ud sammen med kontoudtogene – eller hver dag, hvis du ønsker det. Via Jyske Netbank Erhverv kan du se notaerne og selv udskrive dem.

 

Bestilling af indbetalingskort

Bestilling og trykning af indbetalingskort sker oftest gennem et trykkeri, men I har også mulighed for at bestille indbetalingskort hos os.

Elektronisk indbetalingskort

Erstat det kendte indbetalingskort på papir med et elektronisk indbetalingskort.

Det elektroniske indbetalingskort vil dine kunder modtage i deres Netbank.

Når din kunde modtager indbetalingskortet i netbanken, er alle betalingsoplysninger udfyldt på forhånd og kunden skal derfor kun godkende betalingen med et enkelt klik. De eneste oplysninger dine kunder selv kan ændre er dato og beløb.

Vil du vide mere?

Læs mere om elektronisk indbetalingskort.