Kom godt i gang med Jyske Mobilbank


Log på Jyske Mobilbank 

Hvordan logger jeg på Jyske Mobilbank?

Tast din mobilkode eller brug TouchID eller fingeraftryk, så er du logget på. Første gang du logger på Jyske Mobilbank, skal du også taste dit bruger-id (cpr-nr. eller NemID-nr.).

Du skal kun bruge dit NemID-nøglekort, når du overfører penge, betaler regninger eller handler værdipapirer.

Hvordan logger jeg af?

Hvis du går ud af Jyske Mobilbank eller skifter til en anden app på din iPhone, så logges du automatisk af med det samme - det kan du forlænge i op til 10 min. under Indstillinger. Det kan være en fordel, hvis du ofte skifter mellem apps.

I app'en til iPad kan du også trække "reolen" til venstre, så er du logget af.

På Android er standardopsætningen, at du logges af efter 5 minutter - du kan ændre til Straks eller til en anden periode under Indstillinger.

Hvad er åbningstiden i Jyske Mobilbank?

Jyske Mobilbank har åben alle dage – undtagen fra kl. 03 – 05 om natten (natten til søndag er der lukket fra 02 - 06).

Til top


Få hjælp til at overføre penge i mobilbanken

Hvor meget kan jeg overføre om dagen?

Du kan overføre op til 200.000 kr. om dagen (beløbet er dog ubegrænset mellem egne konti).

Kan jeg overføre mellem mine egne konti i Jyske Bank uden at bruge NemID?

Ja, du skal ikke bruge en NemID-nøgle, når du overfører mellem dine egne konti og de konti, du har fuldmagt til.

Det er ikke muligt på Windows Phone.

Til top


Priser

Koster app'en noget?

Det er gratis at hente Jyske Mobilbank. For at have Jyske Mobilbank skal du også have Jyske Netbank. De to tilsammen koster 25 kr./0 kr. pr. kvartal.

Netbanken er gratis for dig, hvis du er 12:17-, 18:27-, Private Banking-, Grundkonto-kunde eller helkunde med et tilstrækkeligt forretningsomfang i Jyske Bank. Læs mere om betingelserne.

Koster det noget at overføre penge?

Det er gratis at overføre penge til andre danske pengeinstitutter. Dog opkræves der en betaling, hvis pengene skal være fremme med det samme. Du kan se mere i prislisten.

Se øvrige gebyrer

Til top


Ret dine indstillinger i mobilbanken

Kan jeg skifte mobilkode?

Ja, i den almindelige netbank kan du oprette en ny mobilkode:

  • Tryk på tandhjulet i øverste højre hjørne
  • Vælg Aftaler og mobil
  • Vælg Mobilbank
  • Tryk på ”Vælg en ny kode” i boksen Din Mobilbank

Hvordan sorterer jeg mine konti i mobilbanken?

Sortér konti på iPad:

  • Tryk på 'Konto' 
  • Tryk på knappen i øverste højre hjørne. Du ser nu din 'Kontoliste'. I app'en til iPad finder du kontolisten ved at trykke på den orange knap i højre side under 'Konto'.
  • Tryk på 'Rediger'  
  • Sorter dine konti ved at trække dem op op ned med knappen til højre. Når dine konti har den ønskede rækkefølge, trykker du på 'ok'.

Sortér konti på Android:

  • Stå på siden 'Konto'
  • Tryk på pilene i øverste højre hjørne - du ser nu din Kontoliste på siden 'Sorter og Skjul'
  • Sorter dine konti ved at trække dem op og ned

Hvordan kan jeg slå forbrugsoverblik fra?

Det kan du under "Forbrug". Hvis du slår Forbrugsoverblik fra (og dermed visning af kategorier), slår du det også fra i netbanken. Bemærk, at du kan nøjes med at slå visningen af kategorier fra, så de ikke vises på dine kontobevægelser i mobilbanken. Du kan så stadig bruge forbrugsoverblikket her og i netbanken.

Hvordan ændrer jeg favoritter i Windows Phone?

Log på mobilbanken. Tilføj favoritter ved at holde fingeren på et menupunkt og vælg "føj til favoritter". 

Du kan også tilføje favoritter fra App-baren, fx når du står på en konto, et depot, et værdipapir eller en bestemt valuta. Du sorterer favoritter ved at holde fingeren på en favorit og vælge ”tilpas favoritter”.

Til top


Sikkerhed

Er mobilbanken sikker?

Det er sikkert at bruge Jyske Mobilbank, men der er nogle forholdsregler, som er gode at følge:

  • Det er vigtigt, at du aldrig viser din kode til andre – eller bare lægger din mobiltelefon eller iPad fra dig, når du er logget på.
  • Sørg for at andre ikke får adgang til dit nøglekort – lad vær med at scanne det ind og gemme det på din computer eller mobil.
  • Har du en mistanke om, at din kode er blevet afluret eller opsnappet, så kontakt Jyske Bank.
  • Vær opmærksom på, at når du sender en e-mail til din rådgiver over Jyske Mobilbank, så er der en risiko for at de oplysninger, du sender med, kan læses af andre. Du bruger funktionen på eget ansvar. Vi anbefaler, at du bruger postfunktionen i Jyske Netbank til fortrolige meddelelse.
  • Hvis der ligger flere fingeraftryk på telefonen, vil de alle kunne åbne mobilbanken.

Hvordan spærrer jeg mobilbanken?

Sådan kan du spærre din mobilbank:

  • Spær mobilbanken i Jyske Netbank:
    • Tryk på tandhjulet i øverste højre hjørne
    • Vælg Aftaler og mobil
    • Vælg Mobilbank
    • Tryk på knappen ”Spær” i boksen Din Mobilbank
  • Ring til Hotline. Vær opmærksom på, at vi kun kan spærre mobilbanken ved samtidig også at spærre din netbank.
  • Ring til Nets (tidligere PBS) på tlf.: 44 89 29 29 – åben døgnet rundt. Nets kan spærre Jyske Netbank - når netbanken bliver spærret, spærres mobilbanken automatisk.

Hvorfor skal jeg bruge NemID-nøglekort, når jeg laver transaktioner i mobilbanken?

NemID-nøglekortet er en fælles sikkerhedsløsning for alle danske banker. Løsningen kan laves på to måder:

  1. Du skal logge ind med personlig kode og nøglekort (som i netbanken).
  2. Du skal kun logge ind med din personlige kode og først bruge nøglekortet, når du skal lave transaktioner, der kræver NemID nøgle.

I mobilbanken har vi valgt løsning nr. 2, så det er nemt og hurtigt for dig at tjekke din konto. Til gengæld skal du bruge et nøglekort, hver gang du skal overføre penge eller betale en regning. Mobilbanken er altså lige så sikker som netbanken.

Hvordan bruger jeg min NemID-nøgleviser, når jeg laver transaktioner i mobilbanken?

  1. Du skal have anskaffet dig en NemID-nøgleviser - læse mere på www.nemid.nu
  2. Når du laver en transaktion, bliver du bedt om at bruge en nøgle fra dit nøglekort. Her trykker du på "i" knappen og vælger, at du vil bruge din NemID-nøgleviser i stedet. Så trykker du på knappen på din NemID-nøgleviser og indtaster den kode der bliver vist.
  3. Du kan altid på "i" knappen selv afgøre om du vil bruge NemID-nøgleviser eller nøglekort.

Til top


Krav

Skal jeg være kunde i Jyske Bank?

Ja, du skal være kunde i Jyske Bank for at bruge mobilbanken. Du kan dog bruge Valutaregner og Find afdeling i app'en til iPhone og Android, selvom du ikke er kunde.

Hvor gammel skal jeg være?

Du skal være fyldt 12 år, og have Jyske Netbank Privat for at få mobilbanken.

Er der krav til min smartphone og iPad?

iPad: Styresystemet skal minimum være iOS 9.0
iPhone: Styresystemet skal minimum være iOS 9.0
Android: Styresystemet skal minimum være version 4.1.
Windows Phone: styresystemet skal minimum være Windows Phone 7.5

Kan mobilbanken bruges til iPod touch?

Ja, styresystemet skal minimum være iOS 9.0.

Kan mobilbanken bruges til Android tablets?

Ja, styresystemet skal minimum være Android 4.1.

Kan mobilbanken bruges til Windows 8 og Windows RT?

Nej, app'en understøtter ikke Windows 8 og RT (det inkluderer også Windows-tablets).

Kan jeg bruge mobilbanken, hvis jeg har Jyske Netbank Erhverv?

Ja. Der findes en særskilt mobilbank til erhvervskunder; mobilbank erhverv

Til top


Storebox

Hvad er Storebox?
Storebox gemmer dine kvitteringer elektronisk fra en lang række butikker. Du har mulighed for - hvis du er tilmeldt Storebox - at du kan se dine kvitteringer i din mobilbank.

Hvordan kobler jeg Storebox sammen med min mobilbank?
Du skal være tilmeldt Storebox (enten via hjemmeside eller ved at downloade en app) – og du kobler Storebox på din mobilbank under Indstillinger.

Hvor ser jeg mine kvitteringer?
Du ser et lille ikon på kontobevægelser. Selve kvitteringen finder du under detaljer. Bemærk at du først får kvitteringer ind fra tilmeldingstidspunktet i mobilbanken

Hvilke kvitteringer kan jeg se?
Du kan se kvitteringer på beløb, som er betalt med den eller de kort, som du har tilmeldt dig med i Storebox

Til top