Hvorfor vælge Visa Flex?

Brug dit Visa Flex sammen med app'en Mine Kort – så er du selv i kontrol og kan øge sikkerheden og fleksibiliteten på dit kort.

Du er selv i kontrol over dit Visa Flex

Valgfrie notifikationer i Mine Kort app'en.
Få direkte besked, når der sker noget på dit Visa Flex. Du vælger selv i Mine Kort App'en, hvilke beskeder du vil have.

  • Notifikation, hver gang der trækkes en betaling
  • Notifikation, hvis din betaling afvises bl.a. pga. manglende dækning, eller hvis du rammer den forbrugsgrænse, du har sat på dit Visa Flex
  • Notifikation, hvis din betaling afvises, fordi du i Mine Kort app'en har spærret for ”Brug i udland” eller ”online handel”

Oplever du, at din betaling bliver afvist? Få hjælp her


Dit Visa Flex tilbyder dig fleksibilitet

Justér selv dine forbrugsgrænser i Mine Kort app'en
Sæt en lav grænse for at minimere risikoen for misbrug. Eller sæt en højere grænse, hvis du får brug for at kunne bruge ekstra penge – for eksempel på en ferie.

Flere kort til samme konto
Gør daglig økonomi nemmere med flere kort til samme konto. Visa Flex har tre forskellige designs, så du nemt kan vælge, hvilke kort du skal bruge til hvilke køb. Flere kort er især interessant for dig, der har Totalkonto. Læs mere om Totalkonto

Hurtig og nem adgang til mobil og andre digitale betalinger
Du kan betale med din mobil eller dit ur via en lang række betalingsløsninger, som vi stiller til rådighed for dig som kunde. På den måde kan du vælge den betalingsløsning, der passer bedst til dig. Vil du være betalingsklar i næsten alle situationer, kan du selvfølgelig også vælge dem alle. Det er op til dig.

Nemmere EuroBonus
Har du EuroBonus? Så behøver du ikke længere tage dit medlemskort med for at få dine point, når du handler i butikker. Betal med Visa Flex – så kommer pointene til dig.


Dit Visa Flex skaber tryghed

Se hvor dit Visa Flex er registreret
I Mine Kort app'en kan du se hvilke webshops, abonnementer og andre steder, hvor dit Visa Flex med stor sandsynlighed er registreret.

Beskyttet ved forudbetaling og konkurs
Med dit Visa-kort er du beskyttet ved forudbetaling af en vare, eller hvis butikken eller fx. rejseselskabet går konkurs.


Oplever du afvisninger ved betaling med dit Visa Flex?

Her kan du se nogle eksempler på situationer, hvor betaling med Visa Flex er blevet afvist, og få gode råd til hvad der kan være årsagen.

Min betaling med Visa Flex/Debit er blevet afvist i en fysisk butik

Har du tjekket, at der er penge på din konto?

  • Tjek evt. den konto dit kort er tilknyttet i mobil- og netbank
  • Husk du kan tilvælge notifikationer i Mine Kort app'en, så du får en forklaring/notifikation på, hvorfor betalingen er afvist. Notifikationen får du med det samme på mobilen. Dette giver tryghed samt mulighed for evt. at overføre penge i mobilbanken. (notifikation: ”afvisning – manglende dækning”)

Har du tjekket, om du har nået Visa Flex/Debits forbrugsgrænse?

  • Tjek evt. kortets forbrugsgrænse i Mine Kort app'en og husk at du selv kan justere dit Visa Flex/Debit's forbrugsgrænserne op og ned alt efter behov. Det kan give tryghed at have en lavere grænse til hverdag.

Øvrige gode råd

  • Hvis dit Visa Flex/Debit bliver afvist i en fysisk butik, vil butikken i de fleste tilfælde modtage MobilePay. Du kan derfor trygt anvende MobilePay som supplement til dit Visa Flex/Debit. MobilePay med et Visa Flex/Debit tilknyttet vil også virke, selvom butikken kun modtager Dankort og MobilePay.
  • Du altid kan bestille et Visa Mobil i Mine Kort app'en og betale med Apple Pay eller Google Pay. Visa Mobil kan oprettes nemt på få minutter.
  • Du kan blive mindre afhængig af, om der er penge på kontoen ved at vælge en totalkonto. På totalkontoen modregnes indestående på de forskellige delsaldi – hvilket betyder, at delsaldi, som kortet er tilknyttet, kan gå i minus. Du skal dog være opmærksom på, at der bruges penge fra øvrige delsaldi fx budgettet.

Min betaling med et Visa Flex/Debit er blevet afvist i en online handel/på internettet

Har du tjekket, om du har aktiveret ”Spær for online køb” i Mine Kort App'en?

  • Husk du kan tilvælge notifikationer i Mine Kort app'en, så du får en forklaring/notifikation på, hvorfor betalingen er afvist. Notifikationen får du med det samme på mobilen. Det giver en ekstra sikkerhed at spærre for online køb på de tidspunkter, hvor du ikke handler på nettet. Det mindsker risikoen for misbrug. (afvisning – anden årsag)
  • Husk at aktivering af ”online spærring” ikke må være slået til, når du tilmelder dit kort til MobilePay

Øvrige gode råd

  • Hvis der er tale om et Visa Junior eller Visa 12:17, er det forældrene, der skal ændre det i Mine Kort App'en.

Jeg står i udlandet, men jeg kan ikke betale med mit Visa Flex/Debit

Har du tjekket, om du har spærret for ”Brug i udlandet” i Mine Kort App'en?

  • Husk du kan tilvælge notifikationer i Mine Kort app'en, så du får en forklaring/notifikation på, hvorfor betalingen er afvist. Notifikationen får du med det samme på mobilen. Det giver en ekstra sikkerhed at spærre for ”brug i udlandet”, når du ikke rejser. Det mindsker risikoen for misbrug. (afvisning – anden årsag)

Øvrige gode råd

  • Nogle parkeringsautomater kan være registreret i udlandet, så der kan være situationer, hvor du befinder dig i Danmark, men hvor dit kort bliver afvist fordi ”Brug i udlandet” er aktiveret.
  • Det er altid en god idé at at have to internationale betalingskort med på rejsen fx Jyske Mastercard og Visa Debit.

Hvorfor kan jeg ikke fylde tanken helt op på min bil med mit Visa Flex/Debit?

Alle tankstationer gennemfører en reservation, så snart du putter kortet i automaten. På nogle tankstationer er dette beløb 450 kr. De fleste tankstationer ligger dog på 700-1000 kr.

  • Hvis det er fordi, reservationen på tankstationen rammer reservationsbeløbet, kan du bare sætte kortet i igen og tanke videre.

Vi har desværre ikke indflydelse på størrelserne af reservationer på de enkelte tankstationer. Men flere tankstationer tillader også betaling via MobilePay (Uno-X, Circle K og OK indtil videre)