Hvorfor skriver SEB til mig?

Dit Jyske Mastercard privatkort er udstedt af SEB Kort i samarbejde med Jyske Bank. Du får brev fra SEB Kort, fordi samarbejdet om Jyske Mastercard privatkort ophører den 30. april 2021. Dit Jyske Mastercard privatkort ophører pr. samme dato – uanset hvilken udløbsdato der står på kortet.
Hvis du ikke opsiger dit Jyske Mastercard, vil du til april 2021 automatisk få tilsendt et GlobeCard Mastercard fra SEB Kort uden tilknyttet forsikring. Kortet udstedes direkte af SEB Kort alene og ikke i samarbejde med Jyske Bank.

Du vil senere modtage et brev med et erstattende tilbud fra Jyske Bank. Du har mulighed for at have begge kort fremover. Hvis du er i tvivl, er du velkommen til at kontakte Jyske Banks Kundecenter på 89 89 89 89.

Se de vigtige tidspunkter her:

Tidslinje med fire punkter om Jyske Mastercard og SEB Kort
Tidslinje SEB Kort

Til top

Hvad sker der med min rejse- og afbestillingsforsikring?

Der er ikke koblet en rejse- og afbestillingsforsikring til et GlobeCard Mastercard. Du har altså ikke en rejse- og afbestillingsforsikring efter den 30. april 2021, hvis du i dag har et Jyske Mastercard Gold eller Platinum privatkort.

SEB Kort har lavet en overgangsordning for rejse- og afbestillingsforsikringen på dit Jyske Mastercard, som du finder i brevet fra SEB Kort, og som du kan se i oversigten nedenfor. Det er vigtigt, at du sætter dig ind i de regler, så du ikke risikerer at stå uden forsikring, hvis du pludselig får brug for den.

Du skal være opmærksom på, at din rejse- og afbestillingsforsikring falder bort, hvis du opsiger dit Jyske Mastercard Gold eller Platinum.

Hvis du har spørgsmål til overgangsordningen, skal du kontakte SEB Kundeservice på 36 73 74 80 – alle hverdage mellem 8.30 og 16.30.

SEBs overgangsordning for din Jyske Mastercard Platinum privatkort forsikring


Rejser, der påbegyndes senest den 30. april 2021 Rejser, der er bestilt og betalt senest den 30. april 2021, men først foretages efter den 30. april Rejser, der købes og afholdes efter den 30. april 2021
Afbestillingsforsikring Jyske Mastercard Platinum forsikringen dækker, når Jyske Mastercard kortet er aktivt ved rejsens begyndelse. Jyske Mastercard Platinum forsikringen dækker, når GlobeCard kortet er aktivt ved rejsens begyndelse. Ingen dækning i Jyske Mastercard Platinum eller GlobeCard.

Du bør søge alternativ forsikringsdækning.
Rejseforsikring Jyske Mastercard Platinum forsikringen dækker de første 60 dage af rejsen, selv om rejsen går ud over den 30. april.

Dit Jyske Mastercard eller GlobeCard skal dog være aktivt i hele rejseperioden.
Ingen dækning i Jyske Mastercard Platinum eller GlobeCard.

Du bør søge alternativ forsikringsdækning.
Ingen dækning i Jyske Mastercard Platinum eller GlobeCard.

Du bør søge alternativ forsikringsdækning.

SEBs overgangsordning for din Jyske Mastercard Gold privatkort forsikring


Rejser, der påbegyndes senest den 30. april 2021 Rejser, der er bestilt og betalt senest den 30. april 2021, men først foretages efter den 30. april Rejser, der købes og afholdes efter den 30. april 2021
Afbestillingsforsikring Jyske Mastercard Gold forsikringen dækker, når Jyske Mastercard kortet er aktivt ved rejsens begyndelse. Jyske Mastercard Gold forsikringen dækker, når GlobeCard kortet er aktivt ved rejsens begyndelse. Ingen dækning i Jyske Mastercard Gold eller GlobeCard.

Du bør søge alternativ forsikringsdækning.
Rejseforsikring Jyske Mastercard Gold forsikringen dækker de første 30 dage af rejsen, selv om rejsen går ud over den 30. april.

Dit Jyske Mastercard eller GlobeCard skal dog være aktivt i hele rejseperioden.
Ingen dækning i Jyske Mastercard Gold eller GlobeCard.

Du bør søge alternativ forsikringsdækning.
Ingen dækning i Jyske Mastercard Gold eller GlobeCard.

Du bør søge alternativ forsikringsdækning.

Til top

Hvad sker der med mit Priority Pass?

Hvis du har et Priority Pass tilknyttet dit Jyske Mastercard Platinum privatkort, skal du være opmærksom på, at det ophører den 30. april 2021 (PP kortnummer 700125 8952 1xxxxxxx). Du kan bestille et Priority Pass ved at kontakte din rådgiver. Det koster 150 kr..

Til top

Får jeg mit årsgebyr tilbage?

Når du har betalt årsgebyr for dit Jyske Mastercard, vil SEB Kort kreditere din kortkonto for den andel af årsgebyret, der vedrører perioden efter 30. april 2021 – eller perioden efter din opsigelse, hvis du opsiger kortet før den 30. april 2021.

Til top

Kan jeg få penge tilbageført til kortet, efter at det er ophørt?

Ja, det kan du godt. Selvom din Jyske Mastercard-konto lukkes, vil du modtage et kontoudtog fra SEB Kort med det tilbageførte beløb i op til 13 måneder efter lukning af kontoen. Herefter kontakter du SEB Kundeservice på 36 73 74 80 og beder om, at få pengene overført til din bankkonto.

Til top

Hvordan opsiger jeg mit Jyske Mastercard privatkort?

Ønsker du ikke at fortsætte dit private Mastercard-kundeforhold, kan du omkostningsfrit opsige det ved at logge ind med NemID på Mit Jyske Mastercard og sende en besked i sikkert miljø. Se hvordan du opsiger dit Jyske Mastercard.

Vær opmærksom på:

  • Al forsikringsdækning ophører straks, når du opsiger dit kort
  • Hvis du opsiger dit Jyske Mastercard, efter at du har modtaget et GlobeCard Mastercard, lukkes begge kort ved opsigelsen.

Hvis du efter en eventuel opsigelse har et tilgodehavende på dit Jyske Mastercard, kan du stadig få det udbetalt. Se hvordan du får pengene tilbage på din bankkonto.

Til top

Hvor får jeg hjælp?

Hvis du har spørgsmål til dit nuværende Jyske Mastercard eller til et GlobeCard Mastercard, skal du kontakte Mastercard Kundeservice på 36 73 74 80 – alle hverdage mellem 8.30 og 16.30.

Hvis du har andre spørgsmål til dine betalingskort, kan du kontakte Jyske Bank på 89 89 89 89. Vi svarer døgnet rundt.

Til top