Gør indsigelse

Hvis dit kort er blevet brugt på en måde, som du ikke er enig i, skal du gøre indsigelse. En indsigelse betyder, at du gør indvending mod en korttransaktion, som er trukket på din konto. Så snart vi har behandlet din indsigelse, hører du fra os.

Vigtigt:

  • Spær dit kort, så snart du bliver opmærksom på, at der er betalinger, du ikke kan vedkende dig
  • Gør indsigelse hurtigst muligt for at undgå, at din sag bliver forældet

”Hurtigst muligt” er som udgangspunkt senest 14 dage efter, at du blev – eller burde være blevet – opmærksom på dit krav.

Din mulighed for at gøre indsigelse mod en betaling på dit betalingskort afhænger af, hvordan betalingen er gennemført.

Sådan gør du



Særligt for kort udstedt af Handelsbanken

Transaktioner fra og med 13. november 2023
Er dit kort udstedt af Handelsbanken og vedrører din indsigelse transaktioner fra og med 13. november 2023, så skal du lave indsigelse via netbanken eller mobilbanken. Sådan gør du

Transaktioner til og med 12. november 2023
Er dit kort udstedt af Handelsbanken og vedrører din indsigelse transaktioner til og med 12. november 2023, så skal du lave indsigelse via indsigelseserklæring. Find den indsigelseserklæring nedenfor, der passer bedst til din situation:

Når du har udfyldt formularen, skal du sende den til os enten via e-Boks (se vejledning) eller som almindelig post til: Jyske Bank, Indsigelsesteamet, Vestergade 8-16, 8600 Silkeborg.



MobilePay

Hvis dit kort er brugt til betalinger via MobilePay, som du ikke kan genkende, skal du gøre indsigelse på en anden måde. Se her hvordan.

Indsigelsesmuligheder og frister

Visa-kort og Visa-delen af Visa/Dankort
Dankort