Gør indsigelse

Hvis dit kort er blevet brugt på en måde, som du vil klage over, skal du gøre indsigelseEn indsigelse betyder, at du gør indvending mod en korttransaktion, som er trukket på din konto.

VIGTIGT: Du skal gøre indsigelse hurtigst muligt for at undgå, at din sag bliver forældet. 

Så snart vi har behandlet din indsigelse, hører du fra os.


Det skal du gøre: 


 

Visa/Dankort og Visa Debit

Gør indsigelse ved at finde den formular, der passer bedst til din situation, udfyld og send til os. 

Du kan sende enten via e-Boks (se vejledning) eller som almindelig post til: Jyske Bank, Indsigelsesteamet, Vestergade 8-16, 8600 Silkeborg.
 

En anden har misbrugt mit kort - jeg har stadig kortet

Udfyld og indsend denne formular

OBS: Det er vigtigt, at du spærrer dit kort, inden du udfylder og sender formularen til os.

Du kan sende indsigelsen med almindelig post. Eller du kan bruge e-Boks: Upload din indsigelse i e-Boks og send det til Jyske Bank med overskriften ”Kortindsigelse”. Se vejledning til e-Boks.

Jeg har mistet mit kort/mit kort er stjålet, og kortet er blevet misbrugt

Udfyld og indsend denne formular

OBS: Det er vigtigt, at du spærrer dit kort, inden du udfylder og sender formularen til os.

Har du en kvittering for politianmeldelsen med et journalnummer, skal du sende den sammen med indsigelsen. Alternativt skal du oplyse politiets journalnummer, som du kan få oplyst ved at ringe til din lokale politikreds.

Du kan sende indsigelsen med almindelig post. Eller du kan bruge e-Boks: Upload din indsigelse i e-Boks og send det til Jyske Bank med overskriften ”Kortindsigelse”. Se vejledning til e-Boks.

Jeg har ikke modtaget de bestilte varer eller ydelser

Kontakt forretningen først. Kan du ikke løse problemet med dem, kan du gøre indsigelse. 

Udfyld og indsend denne formular

Du kan sende indsigelsen med almindelig post. Eller du kan bruge e-Boks: Upload din indsigelse i e-Boks og send det til Jyske Bank med overskriften ”Kortindsigelse”. Se vejledning til e-Boks.

Jeg har returneret/afbestilt min vare/ydelse, men jeg har ikke fået beløbet retur

Kontakt forretningen først. Kan du ikke løse problemet med dem, kan du gøre indsigelse. 

Udfyld og indsend denne formular

Du kan sende indsigelsen med almindelig post. Eller du kan bruge e-Boks: Upload din indsigelse i e-Boks og send det til Jyske Bank med overskriften ”Kortindsigelse”. Se vejledning til e-Boks.

Jeg har modtaget en vare, som ikke var som beskrevet (f.eks. kopivare)

Kontakt forretningen eller rettighedshaver først. (Se vejledning på formularen). Kan du ikke løse problemet med dem, kan du gøre indsigelse. 

Udfyld og indsend denne formular

Du kan sende indsigelsen med almindelig post. Eller du kan bruge e-Boks: Upload din indsigelse i e-Boks og send det til Jyske Bank med overskriften ”Kortindsigelse”. Se vejledning til e-Boks.

Jeg har handlet på en side med misvisende købsbetingelser (f.eks. tegning af abonnement)

Kontakt forretningen først. Kan du ikke løse problemet med dem, kan du gøre indsigelse. 

OBS: Det er vigtigt, at du spærrer dit kort, inden du udfylder og sender formularen til os.

Udfyld og indsend denne blanket

Du kan sende indsigelsen med almindelig post. Eller du kan bruge e-Boks: Upload din indsigelse i e-Boks og send det til Jyske Bank med overskriften ”Kortindsigelse”. Se vejledning til e-Boks.

En forretning har trukket et beløb, som ikke er aftalt (f.eks billeje, hotelophold m.v.)

Kontakt forretningen først. Kan du ikke løse problemet med dem, kan du gøre indsigelse. 

OBS: Denne formular bruges ikke ved misbrug af dit kort, hvor du ikke kender forretningen - brug da den øverste formular "En anden har misbrugt mit kort - jeg har stadig kortet".

Udfyld og indsend denne formular

Du kan sende indsigelsen med almindelig post. Eller du kan bruge e-Boks: Upload din indsigelse i e-Boks og send det til Jyske Bank med overskriften ”Kortindsigelse”. Se vejledning til e-Boks.

Jeg har betalt beløbet på en anden måde, men beløbet er også trukket på mit kort

Kontakt forretningen først. Kan du ikke løse problemet med dem, kan du gøre indsigelse. 

Udfyld og indsend denne formular

Du kan sende indsigelsen med almindelig post. Eller du kan bruge e-Boks: Upload din indsigelse i e-Boks og send det til Jyske Bank med overskriften ”Kortindsigelse”. Se vejledning til e-Boks.

Jeg har forsøgt at hæve penge i en pengeautomat, men der er sket en fejl

Udfyld og indsend denne formular

Du kan sende indsigelsen med almindelig post. Eller du kan bruge e-Boks: Upload din indsigelse i e-Boks og send det til Jyske Bank med overskriften ”Kortindsigelse”. Se vejledning til e-Boks.


Læs mere om mulighederne for at få tilbageført en betaling ved fjernsalg - Visa/Dankort [PDF]
 


Jyske Bank hævekort

Hvis dit hævekort er blevet misbrugt, og du ønsker at gøre indsigelse, skal du udfylde denne blanket:

Se indsigelsesblanketten for Jyske Bank hævekort


MasterCard

Du gør indsigelse ved at kontakte Jyske MasterCard Kundeservice - ring på tlf. 36 73 74 70

Læs mere om mulighederne for at få tilbageført en betaling ved fjernsalg - MasterCard [PDF]