Sådan ændrer du din NemKonto i netbanken eller mobilbanken

Både netbanken og mobilbanken giver mulighed for at skifte din NemKonto ud, hvis du har flere brugbare konti.

Vær opmærksom på, at du kun kan have én NemKonto, og at det er ikke alle dine konti, der kan bruges som NemKonto. Ring evt. på 89 89 89 89, hvis du er i tvivl. 

I tvivl om du bruger den nye eller den gamle netbank? Sådan ser du forskel

Sådan gør du i mobilbanken og den nye netbank

  1. Log ind på sædvanlig vis (vejledning)
  2. Gå til listen over dine konti
  3. Tryk på de tre prikker øverst i billedet
  4. Vælg "Skift NemKonto"
  5. Sæt en markering ud for den ønskede konto og tryk "Skift NemKonto"

Sådan gør du i den gamle netbank

  1. Log ind i netbanken (vejledning)
  2. Tryk på ”tandhjulet” i den grønne bar øverst i din netbank

  1. Tryk på boksen ”Personlige oplysninger”
  2. I boksen ”NemKonto” vælger du den konto, du fremover vil anvende som NemKonto.

  1. Tryk på ”OK” og bekræft dit valg med MitID