Hvordan slår jeg forbrugskategorier fra i net- og mobilbanken?

Ønsker du at fjerne dit samtykke til kategorisering af dine betalinger, kan du gøre det selv. Vælg enten "Kontobevægelser" eller "Indstillinger" afhængigt af, om du bruger den gamle eller den nye netbank.

I tvivl om du bruger den nye eller den gamle netbank? Tjek det her

Sådan gør du i mobilbanken eller den nye netbank

  1. Log på (se vejledning)
  2. Vælg ”Indstillinger” i menuen
  3. Tryk på ”Kategorier” under afsnittet ”Samtykker og aftaler”
  4. Tryk på ”Slet samtykke”
  5. Tryk på ”Slet samtykke” igen for at bekræfte dit valg

Du vil herefter ikke længere kunne se forbrugskategorier på dine kontobevægelser eller bruge forbrugsoverblikket. De kategorier, du eventuelt selv har ændret, vil ligeledes blive slettet.

Sådan gør du i den gamle netbank

  1. Log på Jyske Netbank med MitID (vejledning)
  2. Vælg ”Konti og budget” i menuen
  3. Tryk på ”Kontobevægelser”
  4. Tryk på de tre prikker øverst til højre og vælg "Samtykke"

Skærmbillede af kontobevægelser i mobilbanken

  1. Scroll ned på siden og tryk på "Nej, jeg afgiver ikke samtykke"
  2. Tryk på "Ja, slet mine kategorier"

Du vil herefter ikke længere kunne se forbrugskategorier på dine kontobevægelser eller bruge forbrugsoverblikket. De kategorier, du eventuelt selv har ændret, vil ligeledes blive slettet.