Kan jeg gøre indsigelse, hvis jeg er uenig i en betaling foretaget med mit betalingskort?
Ja, du kan gøre indsigelse, hvis dit kort er blevet brugt på en måde, som du ikke er enig i. Det kan gøres online via mobilbanken eller den nye netbank. Ellers kan du gøre det ved at udfylde en formular.
Det betyder, at du har indvendinger mod en korttransaktion, som er trukket på din konto. Din mulighed for at gøre indsigelse mod en betaling på dit betalingskort afhænger af, hvordan betalingen er gennemført.
Vælg herunder, hvad der passer til din situation:
- En anden har misbrugt mit kort, og jeg har stadig kortet
- En forretning har trukket et beløb, som ikke er aftalt
- Jeg har forsøgt at hæve penge i en pengeautomat, men der er sket en fejl
- Jeg har betalt beløbet på anden måde, men beløbet er også trukket på mit kort
- Jeg har ikke modtaget de bestilte varer eller ydelser
- Jeg har handlet på en side med misvisende købsbetingelser
- Jeg har mistet mit kort/mit kort er stjålet, og kortet er blevet misbrugt
- Jeg har modtaget en vare, som ikke var som beskrevet
- Jeg har returneret eller afbestilt mit køb men har ikke fået pengene retur