Spørgsmål og svar
Her på siden kan du finde svar på spørgsmål om salget af PFA Bank til Jyske Bank. Kan du ikke finde svar, er du som altid velkommen til at kontakte din rådgiver.
Om overgangen fra PFA Bank til Jyske Bank generelt
Ja, konto- og depotnumre er bevaret. Du kan kontrollere dette ved at logge ind i net- eller mobilbanken.
Har du selv navngivet konti og depoter, fortsætter de som udgangspunkt også med samme navne. Enkelte konti, fx aktiesparekonti og pensionskonti, kan dog have fået nye navne. Du kan finde en oversigt over standardkontonavne på www.jyskebank.dk/konti-pfabank.
Du kan se indholdet af kundepakkerne i denne oversigt over Jyske Kundepakker. Der er tale om en særlig inddeling, som gælder de tidligere kunder i PFA Bank.
I Jyske Bank sker udbetaling månedligt, hvor det i PFA Bank var årligt.
Den første refusionsudbetaling er en opsamling fra januar 2024 til dato. Efterfølgende vil udbetaling af refusion af formidlingsprovision ske månedligt.
Om kommunikation med Jyske Bank
Din investeringsrådgiver har fået nyt telefonnummer og e-mail. Du kan finde de nye kontaktoplysninger i det brev, du har modtaget i forbindelse med overgangen til Jyske Bank.
Du kan også altid se kontaktoplysninger på din investeringsrådgiver i net- og mobilbanken. Klik på "Kontakt" i menuen.
Som noget nyt har du døgnet rundt mulighed for at ringe til 89 89 89 89, hvis du har brug for hjælp til fx kort, net- og mobilbank m.v.
I forbindelse med overgangen er du blevet kunde i Jyske Bank. Du beholder som udgangspunkt din investeringsrådgiver fra PFA Bank, men får også tildelt en bankrådgiver eller afdeling, som i samspil med din investeringsrådgiver står for at servicere dig i hverdagen.
Vi anbefaler, at du kontakter din investeringsrådgiver, når din henvendelse drejer sig om investering. Og at du kontakter din bankrådgiver, når det drejer sig om andre løsninger.
Uanset hvem du skriver til, kan du være sikker på, at vi tager imod din henvendelse og sikrer, at du får et svar.
Desuden kan du altid få hjælp til fx kort eller netbank ved at ringe 89 89 89 89. Vi svarer døgnet rundt, året rundt.
Om Jyske Banks net- og mobilbank
Din afkasthistorik er startet forfra i din nye net- og mobilbank. Du kan dog til enhver tid se tidligere handler – inkl. oplysninger om købs- og salgskurser.
Følg denne vejledning, hvis du ønsker depot- og afkasthistorik for hele 2024 – inklusiv historik fra PFA Bank.
Du modtager desuden en slutafkastrapport i ugen efter overgangen til Jyske Bank med en oversigt over afkast for de sidste fem år.
Information om corporate actions sendes til indbakken i din net- og mobilbank. Ønsker du at agere på en corporate action, skal du kontakte din investeringsrådgiver.
Du kan selv finde svar på mange spørgsmål ved at besøge menupunktet Hjælp til netbank og mobilbank.
Du kan også ringe til os og få hjælp på 89 89 89 89. Vi svarer døgnet rundt, året rundt.
Om betalingskort
Ja, du kan bruge dit Eurocard, som du plejer. Du kan også bruge dit Priority Pass, som du plejer.
Nyttige links til dit kort:
Ja – kontakt din investeringsrådgiver for at høre om muligheder. Eller læs mere på hjemmesiden.
Om Jyske Netbank Erhverv
Vi anbefaler, at I kontakter jeres rådgiver for at drøfte, hvilken net- og mobilbank løsning, der passer til jeres behov.
Du kan læse mere om Jyske Banks net- og mobilbank og Jyske Netbank Erhverv her på jyskebank.dk.
Jyske Mobilbank Erhverv er primært til betalinger og kontooverblik. Til gengæld kan I ikke handle værdipapirer og få overblik over jeres depoter.
Ønsker I fx at handle værdipapirer og have overblik over jeres depoter via en mobilbank, skal I have oprettet Jyske Banks mobilbank for privatkunder inkl. fuldmagt til jeres erhvervsengagement.
Vi anbefaler, at I kontakter jeres rådgiver for at drøfte, hvilket net- og mobilbank løsninger, der passer til jeres behov.
Ønsker I at bruge Jyske Mobilbank Erhverv, skal den aktiveres via Jyske Netbank Erhverv, og appen skal downloades til mobilen, inden I kan tage den i brug.
I Jyske Bank har alle brugere i virksomheden samme beløbsgrænse, og vi har videreført højeste beløbsgrænse blandt jeres brugere. Ønsker du at ændre beløbsgrænsen, skal du kontakte din rådgiver.
Hvis en fuldmagtshaver foretager transaktioner på fuldmagtsgivers vegne i en af Jyske Banks net- og mobilbanker, vil gebyrer blive trukket fra den konto, som fuldmagtshaver har registreret som gebyrkonto.
Enhver bruger, der har mulighed for at handle med værdipapirer på jeres vegne, kan købe for det tilgængelige beløb på jeres konto. I kan ikke begrænse det disponible handelsbeløb.
Om investeringsforeningen Kerne Invest (tidligere PFA Invest)
Administrationen og forvaltningen af Kerne Invest (tidligere PFA Invest) er overdraget til BankInvest 24. maj 2024 som et led i overgangen fra PFA Bank til Jyske Bank. Kundernes investeringer fortsætter uændret med samme risikoprofil og investeringsrammer.
Kerne Invest (tidligere PFA Invest) er ejet af foreningens medlemmer. Forvaltningen af investeringsforeningens investeringer fortsætter som hidtil ud fra de investeringsrammer, som foreningens bestyrelse har fastlagt.
Vi anbefaler, at du ikke sælger dine investeringsafdelinger som følge af salget af PFA Bank og skiftet af kapitalforvalter til BankInvest. Tag fat i din investeringsrådgiver, hvis du har spørgsmål til dine investeringer.
Ja, det kan du. Investeringsproduktet Kerne Invest (tidligere PFA Invest) fortsætter som hidtil med BankInvest som kapitalforvalter.
Ja, PFA Invest har skiftet navn til Kerne Invest.
På den ekstraordinære generalforsamling i Investeringsforeningen PFA Invest den 25. juni 2024 blev det vedtaget, at investeringsforeningen skifter navn fra PFA Invest til Kerne Invest pr. 15. august 2024.
Det er kun navnene på beviserne, der ændrer sig – navneskiftet har ikke nogen praktisk betydning for dig. Ændringen sker i forlængelse af Jyske Banks køb af PFA Bank, hvor kapitalforvaltningen af foreningen er overgået til BankInvest Management A/S.
Du vil møde navnet Kerne Invest, når du ser dine investeringer i din net- og mobilbank samt på hjemmesiden kerneinvest.dk
Har du spørgsmål til navneskiftet, er du velkommen til at kontakte din rådgiver eller ringe til Online Investering på 89 89 69 99.
Nej, du behøver ikke foretage dig noget.
Du kan læse mere om dine investeringer på kerneinvest.dk
I al væsentlighed vil vilkår, herunder omkostninger forblive uændrede i en længere periode end de oprindeligt udmeldte 12 måneder, og Jyske Banks intention er, som distributør, endda en endnu længere periode.
Hvis foreningens bestyrelse på et tidspunkt beslutter ændringer i omkostningsniveauet, vil du som investor blive orienteret.
Du kan fremover finde den information du plejer på kerneinvest.dk
Nej, der sker som udgangspunkt ingen ændring i skattestatus. Hvis der på et senere tidspunkt sker ændringer i skattestatus, vil du få besked.
Ikke noget. Afnoteringen skete mandag d. 10 juni, og det har ikke praktisk betydning for dig og dine muligheder for at købe og sælge Kerne Invest. Det har heller ikke betydning for, hvordan du beskattes, eller hvordan bruger foreningen.