På vej til Tyrkiet?

OPDATERET 17.07.2016
Udenrigsministeriet fraråder ikke længere at rejse til Tyrkiet, og du kan derfor tage afsted, uden at det har konsekvenser for din forsikringsdækning på Jyske MasterCard. Tilbuddet om udvidet dækning på afbestillingsforsikringen gælder fortsat.

Har du bestilt en rejse til Tyrkiet? Så er du berørt af, at Udenrigsministeriet i lyset af de seneste begivenheder fraråder ikke-nødvendige rejser til Tyrkiet.

Men har du et Jyske MasterCard Gold eller Jyske MasterCard Platinum, kan der være hjælp at hente. Disse kort har en indbygget rejseforsikring, som også omfatter afbestilling. Og selv om forsikringen normalt kun dækker i forbindelse med sygdom m.v., er det besluttet ekstraordinært at udvide dækningen til at omfatte alle rejser til Tyrkiet med afrejse til og med onsdag den 20. juli 2016. Kontakt først dit fly- eller rejseselskab og hør om mulighederne.

Bemærk, at hvis du trods Udenrigsministeriets anbefaling vælger at rejse til Tyrkiet, betyder det, at din rejseforsikring ikke dækker denne rejse.

Allerede i Tyrkiet?

Hvis du rejser med en pakkerejse, er der mulighed for, at du kan afbryde din rejse før tid, hvis du ønsker det – kontakt dit rejseselskab. Har du kun købt flybilletter, kontakt da dit flyselskab.

Vi ser ingen tegn på, at situationen i Tyrkiet berører mulighederne for at betale med Visa/Dankort, Visa Debit eller Jyske MasterCard.

Vi anbefaler i øvrigt, at du holder dig orienteret om Udenrigsministeriets rejsevejledning.

Kontakt

Henvendelser om rejseforsikring på dit Jyske MasterCard retter du til Jyske MasterCard på tlf. +45 36 73 74 40. Har du akut brug for hjælp i forbindelse med en skade, der er dækket af forsikringen, kan du kontakte SOS International på tlf. +45 70 10 50 50.