Hvordan bruges sport til branding?

Sportssponsorering er mere end bare et logo på trøjen. Det handler om at etablere et samarbejde, som er til fordel for begge parter. Og det er blevet en effektiv måde at udnytte den nære kontakt, der kan være mellem spillerne og deres fans på sociale medier. Derfor bruger flere og flere virksomheder sportsstjerner i deres brandingstrategi for at komme tættere på målgruppen.

Sponsor og medietræner

Jyske Bank er sponsor for Bjerringbro-Silkeborg Elitehåndbold, og igennem sponsoratet har spillerne blandt andet fået sparring om, hvordan de bliver bedre til at optræde i medierne. Som professionel håndboldspiller fylder pressearbejde mere og mere i hverdagen. Derfor erstattede spillerne for en eftermiddag håndboldbanen med et tv-studie og en medietræner.


Med Jesper Nøddesbo på arbejde som brandambassadør

En af spillerne i Bjerringbro-Silkeborg Elitehåndbold, Jesper Nøddesbo, udnytter også spændingsfeltet mellem sport og branding i sin ambassadøraftale med kinesiske Huawei. Det handler ikke så meget om at sælge flere mobiler og tablet, som det handler om at skabe kendskab til og opmærksomhed om brandet.