Denim Project hyrer eksterne kompetencer til væksteventyr

Siden 2018 har tøjvirksomheden, Denim Project, været på en vækstrejse med hjælp fra fx freelancere, der har kompetencer, som virksomheden ikke selv besidder. Se tv-indslaget om Denim Project i Jyske Banks dokumentarserie Got a Minute?

Denne video kræver, at du giver samtykke til marketing cookies

Af Jyske Bank

Jan 13, 2022, 10:00

Steffen Gjøttrup står sammen med en håndfuld dedikerede medarbejdere bag brandet Denim Projects, der opstod tilbage i 2013. I 2018 købte Steffen Gjøttrup, Thor Enevoldsen og Kristoffer Vandsø sig ind i Denim Projects, der sælger herre- og dametøj til nogle af de største online-udbydere i Europa. 

Forandringsparate i et omskifteligt marked

Denim Projects har været på en stejlt opadgående vækstrejse siden 2018 og kræfterne bag driver en virksomhed, hvor de med egne ord ”vil være speedbåden, der kan vende hurtigt”. Medarbejderne har solid erfaring fra mange år i den mere corporate del af tøjbranchen, og med Denim Projects vil de udfordre måden at drive virksomhed på.

De er kun en lille fast stab hos Denim Projects, men til gengæld hyrer de freelancere til de kompetencer, de ikke selv besidder, herunder hele den finansielle del. Det gælder om at være agil i et marked som forandrer sig fra dag til dag. Jyske Bank kunne se potentialet i Denim Projects og hjælper dem med rådgivning indenfor valutakøb, remburser og investeringer. 

Denim Projects mission er at tilbyde kunderne tøj til en pris, der overrasker på den gode måde, og at tilbyde et udvalg, der i høj grad giver kunderne mulighed for selv at sammensætte sin unikke stil. Med udtrykket ”You are your own Denim Project” ønsker de at inspirere til, at man klæder sig, som man har lyst til.