Bedre Nætter – en online succes i udvikling

Bedre Nætter har succes med onlinesalg af senge. Nyeste tiltag er personaliseringsmodulet Sengematch, som skræddersyer en seng efter kundens egne input. Se tv-indslaget om Bedre Nætter i Jyske Banks dokumentarserie Got a Minute?

Denne video kræver, at du giver samtykke til marketing cookies

Af Jyske Bank

May 19, 2022, 09:55

I 2013 startede tre unge venner onlinebutikken Bedre Nætter - selvom de blev mødt med en del skepsis. Men de så en forretningsmæssig niche i at sælge senge direkte fra en webbutik. Uden fysiske butikker eller showrooms. Og de så rigtigt – det vidner de mere end 100.000 kunder om.

"Vores grundfilosofi er at gøre god søvn tilgængelig for alle," forklarer Jonas Byskov, der er en af de tre partnere.

I stedet for butikker og showrooms har Bedre Nætter satset på god online rådgivning som vejen til den rigtige seng - krydret med 100 dages ombytningsret. Så kan kunderne prøve sengen helt naturligt derhjemme – i stedet for fuldt påklædt i en butik.

Nyeste tiltag på hjemmesiden er et Sengematch, som er udviklet på baggrund af al den viden, Bedre Nætter gennem tiden har samlet om kunder og senge. Alle data er lagt ind i et personaliseringsmodul, hvor kunderne indtaster forskellige oplysninger om fx højde, vægt, søvnpræferencer og ønsker til sengen – og på den baggrund bliver man så præsenteret for et skræddersyet Sengematch

"Vores filosofi er at levere de bedste søvnprodukter til prisen. Vores kunder er unikke, så det skal sengen de sover i også være," siger Jonas Byskov.

Brug for en snak?