Undgå at blive snydt af kriminelle: Oplys aldrig dine personlige oplysninger

Dansktalende it-svindlere ringer i øjeblikket til kunder og udgiver sig for at være fra fx banken, politiet eller SKAT. Undgå at blive snydt ved aldrig at udlevere dine personlige oplysninger.

Nyt fra Jyske Bank

AKTUEL IGEN: opdateret den 4. juni 2020

Dansktalende it-svindlere ringer i øjeblikket til kunder og udgiver sig for at være fra Jyske Bank, politiet, skattemyndighederne eller lignende. Du kan undgå at blive snydt ved aldrig at udlevere dine personlige koder eller kontooplysninger.

I øjeblikket går de kriminelle særligt efter ældre. Tag derfor en snak med dine pårørende om, at banken og de offentlige myndigheder aldrig vil bede om personlige oplysninger. Udlever derfor aldrig dine personlige oplysninger, heller ikke selvom personen i telefonen virker til at kende dig eller siger, at du har været udsat for misbrug.

Er du i tvivl om henvendelsen er ægte? Sørg for at få personens navn og ring derefter til virksomhedens hovednummer. Udgiver personen sig for at være fra Jyske Bank, kan du altid ringe og spørge vores Hotline på 89 89 28 00.

Fem gode råd til at undgå svindel

Er du blevet snydt?

Er du eller din pårørende kommet galt afsted, så kontakt altid din bank med det samme. Jyske Bank Hotline har altid åbent på 89 89 28 00 og kan hjælpe dig. 

Du kan også selv gøre noget, hvis du er blevet snydt. Fx kan du: