Sådan flytter du en betalingsserviceaftale fra en anden konto til en bestemt delsaldo

Hvis du bruger mobilbanken eller den nye netbank, kan du slette aftalen og oprette en ny. I den gamle netbank kan du gøre det selv.

Sådan gør du i mobilbanken og i den nye netbank

I tvivl om du bruger den nye eller den gamle netbank? Sådan tjekker du det

Denne funktion findes hverken i mobilbanken eller den nye netbank. I stedet kan du få hjælp ved at ringe til os på 89 89 89 89. Alternativt kan du slette den eksisterende aftale og derefter oprette en ny.

Vær opmærksom på, at du undervejs skal vente en bankdag, inden du kan udpege en delsaldo på din Totalkonto, som mål for din betalingsserviceaftale.

 

Sådan gør du i den gamle netbank

  1. Log ind i netbanken (se vejledning)
  2. Tryk på ”Betal og overfør” i menuen til venstre og vælg ”Faste betalinger”’
  3. Vælg den betalingsserviceaftale, du gerne vil flytte.
  4. Tryk på den grønne pil i kassen ”Fra” og vælg den ønskede konto. Du kan i første omgang ikke vælge en specifik delsaldo.
  5. Tryk på ”Gem og luk” nederst på siden
  6. Vent nu til næste bankdag. På næste bankdag finder du igen din betalingsserviceaftale og trykker dig ind på den.
  7. Tryk igen på den grønne pil i kassen ”Fra” og vælg den delsaldo, som betalingsserviceaftalen skal knyttes til.
  8. Tryk på "Gem og luk" nederst på siden.