Hvordan opretter jeg et nyt budget i netbanken?

Du kan oprette et budget i den gamle netbank under menupunktet "Konti og budget". Denne vejledning er kun relevant, hvis du endnu ikke har en månedlig overførsel til din budgetkonto.

I tvivl om du bruger den nye eller den gamle netbank? Sådan ser du forskel

Sådan gør du i den gamle netbank

  1. Log på Jyske Netbank (vejledning).
  2. Tryk på menupunktet ”Konti og budget” og derefter ”Budget”.
  3. Giv eventuelt samtykke, hvis du bliver bedt om det.
  4. Tryk på ”Opret budget”.
  5. Giv dit nye budget et navn i det øverste felt.
  6. Angiv budgettets starttidspunkt.
  7. Vælg konto og tryk på ”Tilknyt konto”. Du kan også tilknytte flere konti til budgettet.
  8. Tryk på ”Næste”.
  9. Fjern fluebenet ud for de betalingsaftaler, der IKKE skal indgå i budgettet.
  10. Placer de tilbageværende betalingsaftaler i de korrekte grupper.

Skærmbillede, der viser hvordan man grupperer betalingsaftaler

  1. Tryk på ”Næste”.
  2. Tilføj dine øvrige betalinger ved at krydse dem af, hvis du ønsker dem i dit budget.
  3. Tryk på ”Næste”.
  4. Tjek de enkelte budgetposter mht. beløb og hvor tit, de skal betales. Du kan rette en budgetpost ved at trykke på den. Her kan du fx vælge ”Et variabelt beløb” og derved få vist alle månederne, så du kan indtaste forskellige beløb for hver måned.

Skærmbillede, der viser valget mellem et fast beløb og et variabelt beløb

  1. Tilføj flere budgetposter efter behov med knappen ”Opret budgetpost”.

Sådan gør du i mobilbanken og den nye netbank

Denne funktion findes hverken i mobilbanken eller den nye netbank. I stedet kan du få hjælp ved at ringe til os på 89 89 89 89.