Vær personlig og vind den hårde kamp om kundernes gunst på nettet

Kampen om kunderne er hård på nettet. Jyske Bank har besøgt to succesfulde webshops og spurgt eksperterne for at høre, hvad man gør for at stå stærkest på e-handelspladsen. Se indslaget , hvor du også bliver klogere på, hvordan fremtiden for nethandel ser ud.

Danskerne er vilde med at shoppe på nettet. Det er forventningen, at den samlede handel på nettet runder ikke mindre end 100 milliarder kroner i år.

Det nyder de mange danske netbutikker godt af. Men kampen om kunderne er hård, og med forvænte og prisbevidste forbrugere er netbutikkerne nødt til konstant at udvikle og forny sig.

Tre tendenser

”Fremtiden for nethandel er personlig og på alle enheder,” lyder det fra e-handelseksperten Benjamin Gundgaard, og det giver både brancheforeningen FDIH og netbutikkerne ham ret i.

Derfor er du nødt til at være på forkant. Der er især tre tendenser, du skal  forholde dig til, hvis du har en webshop eller drømmer om at få en:

Brugerne forventer at det er lige så let at handle på mobilen som alle andre steder - giv kunderne det, de vil have
Der er stor konkurrence fra udlandet – find ud af, hvordan du differentierer dig eller se eksportmarkederne som en mulighed
Markedsføringen skal være personlig -  du skal kende dine kunder enten gennem den data, du har på dem, eller ved at være til stede for dem fysisk.


Overvejer du at starte en webshop? Så læs også tre gode råd fra eksperten i onlinemarkedsføring.