Få svar på dine spørgsmål til Mobilbank Erhverv


Login 

Hvordan logger jeg på Mobilbank Erhverv?
Tast din mobilkode, så er du logget på. Første gang du logger på mobilbanken, skal du også taste dit bruger-id (NemID-nr.). Læs mere om, hvordan du logger på.

Hvis du har en telefon/tablet, der understøtter brug af fingeraftryk, har du mulighed for at anvende fingeraftryk til at huske din mobilkode. Du kan aktivere fingeraftryk under indstillinger i Mobilbank Erhverv.

Dit brugernavn og din mobilkode er personlig, og må ikke udleveres eller benyttes af andre end dig selv. Dette gælder også, hvor du anvender fingeraftryk til at huske din mobilkode. Andre personers fingeraftryk må således ikke anvendes til at huske din mobilkode.

Du skal kun bruge dit NemID-nøglekort, når du godkender betalinger.

Hvordan logger jeg af?
Hvis du går ud af  Mobilbank Erhverv eller skifter til en anden app på din iPhone, så logges du automatisk af med det samme - det kan du forlænge i op til 10 min. under Indstillinger. Det kan være en fordel, hvis du ofte skifter mellem apps.

Hvad er åbningstiden i mobilbanken?
Mobilbank Erhverv har åben alle dage – undtagen fra kl. 03 – 05 om natten (natten til søndag er der lukket fra 02 - 06).

Til top


Pris

Koster app'en noget?
Mobilbank Erhverv er gratis. Det eneste du evt. betaler for er datatrafik – tjek priserne hos dit teleselskab.

Til top


Indstillinger 

Kan jeg skifte mobilkode?
Ja, i Jyske Netbank Erhverv kan du oprette en ny mobilkode:

  • Klik på administration
  • Vælg Mobilbank
  • Tryk på ”Vælg en ny kode” i boksen Din Mobilbank Erhverv.

Hvordan sorterer jeg mine konti i mobilbanken:

  • Tryk på 'Kontooverblik'
  • Tryk på Rediger knappen i øverste højre hjørne. Du ser nu din 'Kontoliste'.
  • Sorter dine konti ved at trække dem op og ned med knappen til højre. Fjern eller tilføj konti ved at markere fjerne/tilføje flueben i boksen til venstre for kontoen. Når dine konti har den ønskede rækkefølge, trykker du på 'ok'.

Hvordan sorterer jeg virksomheder i mobilbanken:

  • Tryk på 'Kontooverblik'
  • Tryk på ”Rediger virksomheder” i nederste højre hjørne Du ser nu din 'Virksomhedsliste'. Sorter dine virksomheder ved at trække dem op og ned med knappen til højre. Fjern eller tilføj virksomheder ved at markere fjerne/tilføje flueben i boksen til venstre for kontoen. Når dine virksomheder har den ønskede rækkefølge, trykker du på 'ok'.
  • Rediger evt. også kontolisten (se ovenfor)

Til top


Sikkerhed 

Er mobilbanken sikker?
Det er sikkert at bruge Mobilbank Erhverv, men der er nogle forholdsregler, som er gode at følge:

    • Det er vigtigt, at du aldrig viser din kode til andre – eller bare lægger din mobiltelefon eller iPad fra dig, når du er logget på.
    • Sørg for at andre ikke får adgang til dit nøglekort – lad vær med at scanne det ind og gemme det på din computer eller mobil.
    • Har du en mistanke om, at din kode er blevet afluret eller opsnappet, så kontakt Jyske Bank.

Hvordan spærrer jeg mobilbanken?
Sådan kan du spærre din mobilbank:

    • Spær mobilbanken i Jyske Netbank Erhverv:
      • Klik på administration
      • Vælg Mobilbank
      • Tryk på knappen ”Spær” i boksen 'Mobilbank Erhverv'
    • Ring til din rådgiver (indenfor almindelig åbningstid). Vær opmærksom på, at din rådgiver kun kan spærre mobilbanken ved samtidig også at spærre din netbank.
    • Ring til Nets (tidligere PBS) på tlf.: 44 89 29 29 – åben døgnet rundt. Nets kan spærre Jyske Netbank - når netbanken bliver spærret, spærres mobilbanken automatisk.

Hvorfor skal jeg bruge NemID-nøglekort, når jeg laver transaktioner i mobilbanken?
NemID-nøglekortet er en fælles sikkerhedsløsning for alle danske banker. Løsningen kan laves på to måder:

    1. Du skal logge ind med personlig kode og nøglekort (som i netbanken).
    2. Du skal kun logge ind med din personlige kode og først bruge nøglekortet, når du skal lave transaktioner, der kræver NemID nøgle.

I mobilbanken har vi valgt løsning nr. 2, så det er nemt og hurtigt for dig at tjekke virksomhedens konto. Til gengæld skal du bruge et nøglekort, hver gang du skal godkende en betaling. Mobilbanken er altså lige så sikker som netbanken.

Hvordan bruger jeg min NemID-nøgleviser, når jeg laver transaktioner i mobilbanken?

    1. Du skal have anskaffet dig en NemID-nøgleviser - læse mere på www.nemid.nu
    2. Når du laver en transaktion, bliver du bedt om at bruge en nøgle fra dit nøglekort. Her trykker du på "i" knappen og vælger, at du vil bruge din NemID-nøgleviser i stedet. Så trykker du på knappen på din NemID-nøgleviser og indtaster den kode der bliver vist.
    3. Du kan altid på "i" knappen selv afgøre om du vil bruge NemID-nøgleviser eller nøglekort.

Til top


Krav 

Skal jeg være kunde i Jyske Bank?

Ja, du skal være kunde i Jyske Bank for at bruge Mobilbank Erhverv. 

Er der krav til min smartphone?

Mobilbank Erhverv hentes til iPhone og til Android.

iPhone: Styresystemet skal minimum være iOS 7.1.

Android: Styresystemet skal minimum være 4.0.

Kan mobilbanken bruges til din iPad?

Du kan hente den i iTunes, som til din iPhone, dog er størrelsen optimeret til iPhone.

Kan mobilbanken bruges til iPod touch?

Ja, styresystemet skal minimum være iOS 7.1.

Kan mobilbanken bruges til Android tablets?

Ja, styresystemet skal minimum være 4.0.

Kan mobilbanken bruges til Windows 8 og Windows RT?

Nej, app'en understøtter ikke Windows 8 og RT (det inkluderer også Windows-tablets), og vi har ingen aktuelle planer om at udvikle til denne platform.

Til top