Hjælp til dit Jyske Mastercard Corporate
Kundeservice
Selvbetjening
Kontakt kundeservice
Få svar på spørgsmål om kortet, forsikringspakken, priser m.m.
Ring på tlf.: +45 36 73 74 80.
Alle hverdage fra kl. 8.30-16.30.
Se også prisblad og kortbestemmelser for Jyske Mastercard
Skriv til kundeservice
Jyske Mastercard Kundeservice
Postboks 351
DK-0900 København C
[email protected]
Afregningskurser på Jyske Mastercard Corporate
Se Jyske Mastercard afregningskurser for betalinger i udenlandsk valuta.
Kortudsteders omregning sker ved anvendelse af den referencekurs og det valutatillæg, som du finder i prislisten for produktet.
Følg linket herover og indtast produkttype, valuta og beløb samt datoen for dit køb. Så vises kortudsteders kurs for den aktuelle dato – inklusiv valutatillægget.
Hvis din betaling er sket i en EU/EØS valuta, kan du til information se, hvad valutatillægget ville have været, hvis kortudsteder i stedet havde anvendt dagskursen fra den Europæiske Centralbank (ECB) som referencekurs, og kommet frem til samme beløb i DKK, som kortudsteder har faktureret.
Aktiver dit Jyske Mastercard Corporate
Ved modtagelse af dit nye Mastercard, skal du aktivere kortet.
- Kortet aktiveres nemt i Corporate Card-appen.
- Kortet aktiveres automatisk første gang, du foretager et køb med brug af chip og pinkode.
Kontakt Jyske Mastercard kundeservice ved spørgsmål.
Spær dit Jyske Mastercard Corporate
Mister du kortet, skal du straks spærre det. Det kan du gøre sådan:
- Log ind i Corporate Card-appen.
- Vælg "Tjenester"
- Vælg "Spær og bestil nyt kort"
- Tryk "Spær"
Ønsker du ikke at fortsætte med dit Jyske Mastercard Corporate, kan du omkostningsfrit opsige kortet på følgende måde:
- Log ind i Corporate Card-appen.
- Vælg "Kontakt" i menu-oversigten nederst
- Vælg "Skriv ny besked"
- Skriv, at du ønsker at opsige dit Jyske Mastercard pr. dags dato.
Du kan også spærre eller afslutte dit Mastercard ved at ringe til Jyske Mastercard Spærreservice på 70 30 12 01 døgnet rundt. Vi anbefaler, at du har dette nummer som kontakt på din mobiltelefon.
Gør indsigelse
Du har i en række situationer mulighed for at gøre indsigelse og få ført en Mastercard betaling tilbage. Det kan være, hvis du opdager et køb eller en kontanthævning, du ikke har godkendt; hvis du ikke har modtaget en købt vare; har returneret en vare, ikke modtaget penge retur, mv.
Du skal dog først forsøge at løse problemet direkte med salgsstedet. Husk at gemme dokumentation fra en sådan dialog, da du skal bruge den, når du vælger at gøre indsigelse.
Her kan du online udfylde og indsende din indsigelse, som passer til din situation. Du vil ca. 10-15 minutter herefter modtage en bekræftelsesmail med et ID nummer. Det er vigtigt, at du gemmer ID nummeret, hvis du igen får brug for at kontakte Mastercard Kundeservice. Du finder også yderligere information om dine indsigelsesmuligheder.
For at undgå at passivitet kan gøres gældende, skal du lave din indsigelse snarest muligt, efter du er blevet opmærksom på, at du kan have et krav på tilbageførsel af en betaling. Under alle omstændigheder er 3 måneder den absolutte frist fra det tidspunkt, hvor transaktionen findes på din Mastercard-konto.
Glemt pinkode?
Du kan nemt finde din pinkode til dit Mastercard således:
- Log ind i Corporate Card-appen.
- Vælg "Tjenester"
- Vælg "Vis eller lås din pinkode op"
- Identificer dig med MitID og se pinkoden for kortet.
Sikker internet handel
Det er nemt og sikkert at anvende dit Jyske Mastercard Corporate til alle køb på nettet.
En gang imellem kan du blive bedt om at bekræfte dine køb med Corporate Card-appen. Derfor bør du kontrollere, at vi har det korrekte mobilnummer registreret (log ind i Corporate Card-appen og se ”Profil” og ”Mine oplysninger”). Vi anbefaler at aktivere ansigtsgenkendelse i appen for enklere og hurtigere bekræftelse af købet.
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Jyske Mastercard kundeservice på tlf. 36 73 74 80.
I få tilfælde kan der være en hjemmeside, som Jyske Mastercard ikke har klassificeret som sikker. Her kan dit køb i første omgang blive blokeret. Har du registreret dit mobilnummer, modtager du en SMS fra os. Når du svarer på denne, åbner vi for dit netkøb i en time; og du kan fortsat handle uden risiko.
Du kan selv bestemme din profil for køb på nettet i Corporate Card-appen. Vælg ”Tjenester” i menuen nederst, vælg derefter ”Købsindstillinger”.