Hvad gør jeg, hvis MitID melder "Mobilbank blev ikke installeret"?
Baggrund
Når du installerer mobilbanken og skal logge på den første gang, skal du bruge dit MitID. Af hensyn til sikkerheden kontrollerer vi her, om det MitID, der bruges til at godkende i appen, befinder sig på samme netværk som selve mobilbanken. Vi ønsker for en sikkerheds skyld at udelukke muligheden for, at dit MitID kunne blive misbrugt til oprette en mobilbank i dit navn et helt andet sted i verden.
Enkelte brugere, som ikke har ondt i sinde, bliver desværre ramt at denne sikkerhedsforanstaltning.
Sådan gør du, hvis du bruger iPhone eller iPad
Du skal sikre dig, at sikkerhedsindstillingerne ikke tillader privat datatrafik:
- Åbn appen "Indstillinger".
- Tryk på dit navn.
- Tryk på "iCloud".
- Tryk på "Privat datatrafik".
- Slå fluebenet ud for "Privat datatrafik" fra.
Så snart du er kommet i gang med at bruge mobilbanken, kan du slå "Privat datatrafik" til igen, hvis du ønsker det.
Desuden skal du gøre dette, hvis dit problem ikke er løst
Vælg en af de to løsninger nedenfor. Det er lige meget, hvilken løsning du vælger. Så vælg den, det er lettest for dig at komme i mål med.
Løsning 1
Sørg for at begge enheder er tilsluttet det samme WiFi-netværk. Det vil ikke virke, hvis de begge er på mobildata.
Løsning 2
Installér MitID appen på den mobil eller tablet, hvor du forsøger at installere mobilbanken.