Kom godt i gang med Jyske Netbank

Når du har tilmeldt dig netbanken og underskrevet aftalen, modtager du et bruger-id, en midlertidig adgangskode og et NemID nøglekort med posten. Derefter kan du hurtigt komme i gang med at bruge netbanken:

Netbank

1. Gå ind på jyskenetbank.dk, og indtast bruger-id og adgangskode

2. Indtast den nøgle fra NemID nøglekortet, du bliver bedt om

3. Godkend brugeraftalen


Problemer med at logge på?

NemID login-boksen er helt eller delvist væk: Jeg kan ikke indtaste bruger-id og adgangskode

Din computer har enten ikke Java installeret eller er ikke opdateret til nyeste version.

Windows - sådan gør du:

1. Vælg den vejledning, der passer til dig - afhængigt af hvilket internetprogram, du benytter.

Genstart din PC, efter du har installeret Java.

2. Kommer loginboksen stadig ikke frem?

Dette kan skyldes, at der ligger nogle gamle Javaversioner på PC'en. Hvis du ikke har andre programmer, der benytter sig af Java, anbefaler vi, at du afinstallerer gamle Javaversioner.

Vælg den vejledning, der passer til dig - afhængigt af, hvilket styresystem du bruger.

Mac - sådan gør du:

1. Vælg den vejledning, der passer til dig - afhængigt af, hvilket internetprogram du bruger.

2. På en Mac kan der være nogle indstillinger, du selv skal tjekke for at login-boksen bliver vist korrekt.

OBS: Hvis der står "Passivt tilbehør" i loginboksen, skal du klikke på selve teksten "Passivt tilbehør" for at aktivere loginfelterne.

Dur min browser?
Liste over testede styresystemer og browsere [PDF]

Hvorfor kan jeg ikke åbne links til andre sider eller dokumenter fra netbanken?

Forsøger du at benytte link videre fra netbanken til andre sider, fx Pensionsinfo eller jyskebank.dk, kan det ske, at det nye vindue ikke åbner. Det kan skyldes, at du ikke har tilladt popups i din browser.


Hvorfor kan jeg ikke bruge NemID på andre hjemmesider?

Dit NemID skal tilknyttes brug på offentlige sider.

Tilknyt NemID fra netbanken til det offentlige


Vi bliver også spurgt om

Betalingsserviceaftaler

Hvor kan jeg se historik på mine Betalingsserviceaftaler?
Under ’Kontobevægelser’ kan du søge dine forskellige betalingsserviceaftaler frem ved at benytte søgefeltet øverst på siden. Vælg den periode, du vil se historik for, skriv "BS" i søgefeltet og klik på "Søg".

Kan jeg ikke navngive betalingsserviceaftaler?
Nej, det er desværre ikke muligt at navngive betalingsaftaler i netbanken.

Hvordan stopper jeg en betaling?
Stop betaling [PDF]


Budget

Dele af mit gamle budget er forsvundet, hvad gør jeg?
Når du åbner dit budget, så viser det budgettet for de kommende 3, 6 eller 12 måneder. Hvis du vil se gamle budgetposter, skal du i dropdown-menuen i den grå bjælke vælge den måned, hvor du ønsker budgettet skal starte.

Se guide til hvordan du finder dit budget fra den gamle netbank [PDF].

Hvilket beløb, skal stå under startsaldo i budgettet?
Det kan være nødvendigt at overføre et engangsbeløb til budgettet.

Se, hvordan du finder den nødvendige startsaldo [PDF]

Hvordan anvender jeg bedst indtægtssiden i budgetmodulet?
Den bedste måde er under ’Indtægter’ at bruge det faste månedlige beløb, du overfører/har brug for til budgettet. Dvs. vi anbefaler ikke brugen af nettolønninger i budgetmodulet.

Hvordan tjekker du, om der er overskud på dit budget?
Sådan tjekker du, om dit budget hænger sammen [PDF].


 

Hvordan ser jeg restløbetiden på mit lån?

Du finder lånets restløbetid via tilbagebetalingsskemaet, som du bestiller via menupunktet "Kontooplysninger". Du kan også altid kontakte din rådgiver for at få restløbetiden oplyst.


Hvorfor kan jeg ikke se min kortoversigt i netbanken eller spærre mit kort?

Der er ingen oversigt med dine kort i netbanken. Hvis du skal spærre dit kort, skal du ringe – se telefonnumre, hvis du vil spærre dit kort


Konto

Totalkonto
Med en Totalkonto har du udvidede muligheder for at styre din økonomi.
Læs mere om Totalkontoen samt funktionerne i netbanken

Hvorfor kan jeg se konti, der ikke er mine egne?
Hvis du kan se konti på familiemedlemmer, så er det ikke en fejl. Det skyldes, at du har en fuldmagt til kontoen.

Hvordan sorterer jeg posteringerne på min konto?
Listen med posteringer viser automatisk de nyeste posteringer først. Hvis du gerne vil se de ældste først, skal du klikke på "Dato" over listen med dine posteringer. Hvis du altid vil se de ældste posteringer først, skal du gå ind i "Rediger" i øverste højre hjørne og vælge "Ældste posteringer først" i drop down listen under "Rækkefølge for posteringer".  

Hvor kan jeg se rentesatser og ikke tilskrevne renter på min konto?
Du finder et link til "Kontooplysninger i den grå boks i øverste højre hjørne på siden med "Kontobevægelser".  

Hvor finder jeg IBAN og BIC?
Jyske Banks BIC er JYBADKKK.
IBAN er et unikt nummer for hver af dine konti. Du finder nummeret i Jyske Netbank ved at gå ind på den konto, du skal have penge overført til - og så vælge "Kontooplysninger" i boksen til højre.
Læs mere om IBAN og BIC


 

Mobilbank

Hvorfor kan jeg ikke se, hvem der har overført penge til mig i mobilbanken?
Du kan ikke se, hvem der har overført penge til dig i mobilbanken. Du skal gå i Jyske Netbank på computeren, så kan du se afsender. Vi arbejder på, at det også bliver vist i mobilbanken.

Hvordan sorterer jeg mine konti i mobilbanken?

iPhone
Tryk på ’Konto’ – tryk på knappen i øverste højre hjørne ved siden af ’Konto’. Du ser nu din kontoliste. Tryk på ’Rediger’, og marker de konti, du vil have vist. Sorter dem ved at trække dem op og ned med knappen til højre.

iPad
Klik på ’Konto’ – klik på den orange knap i højre side. Du ser nu din kontoliste. Klik på ’Rediger’, og marker de konti, du vil have vist. Sorter dem ved at trække dem op og ned med knappen til højre for kontonavnet.

Android
Klik på ’Konto’ – klik på knappen i øverste venstre hjørne ved siden af ’Konto’. Du ser nu din kontoliste. Klik på knappen i øverste højre hjørne, og klik på ’Rediger’ nederst på skærmen. Marker de konti, du vil have vist, og sorter dem ved at trække dem op og ned med knappen til højre.


Åbningstider i netbanken

Jyske Netbank er åben alle dage - undtagen kl. 03-05 på hverdage og 02-06 natten mellem lørdag og søndag. Strakshandel med værdipapirer er muligt fra kl. 9-21.45 på bankdage.


Swipp

Du kan nemt oprette Swipp i Jyske Mobilbank – eller opret aftalen i netbanken: 
Sådan opretter du en Swipp-aftale i netbanken [PDF]