Kom godt i gang med Jyske Netbank

Den 20. maj 2013 skifter vi til Jyske Banks it-systemer, og som tidligere kunde i Morsø Sparekasse og Fjordbank Mors får du Jyske Netbank Privat.

Læs mere om den nye netbank, og prøv en demo

Når du fra den 20. maj logger på Jyske Netbank første gang, kan der være forskellige services, du skal tilmelde dig igen, og ting, du skal være opmærksom på. Læs her, hvordan du kommer godt i gang med din nye netbank. Under fanen "Hvad er nyt?" kan du læse mere om ændringerne.

Sådan logger du på

  • Log på Jyske Netbank Privat via jyskenetbank.dk. Du skal bruge dit private NemID til at logge på.
  • Har du som privatkunde flere NemID'er, vil din nye Jyske Netbank blive knyttet til dit nyeste NemID. Kontakt Hotline, hvis du har problemer med dit NemID.

Få overblik over konti i netbanken

  • På forsiden af Jyske Netbank kan du se dine egne konti og eventuelle konti, du har fuldmagt til. Du kan gruppere kontiene for at få overblik: Vælg "Organisér oversigten" på forsiden af netbanken. Se vejledning [PDF]

Tjek dine betalinger

  • Betalinger, som du oprettede i din gamle netbank, men som du ikke fik godkendt før den 17. maj, skal du oprette og godkende igen i Jyske Netbank.
  • Udenlandske betalinger, som du oprettede i din gamle netbank til betaling efter den 17. maj, skal du oprette og godkende igen i Jyske Netbank.
  • Har du elektronisk indbetalingskort, som du ikke fik godkendt i din gamle netbank, skal du kontakte afsenderen og få det sendt igen.

Postkassen i Jyske Netbank hedder Netboks

  • I din Jyske Netbank har du fået en netboks. Her vil du bl.a. modtage konto- og depotudskrifter og beskeder fra banken. Du kan også se udskrifter og breve til personer, som har givet dig fuldmagt i netbanken.
  • Den 22. maj får du kontoudtog på dine konti i din netboks, så du har mulighed for at se gamle posteringer. Du får kontoudtog helt tilbage til det tidspunkt, hvor du sidst har fået kontoudtog på dine konti – dvs. du kan få rigtig mange!
  • Ønsker du at tømme din indbakke, kan du gå i din netboks og trykke på ”Flyt ulæste til mapper”. Kontoudskrifter og andre beskeder kan du derefter finde i mapperne i venstre side. Du bør tjekke, om der er udskrifter eller beskeder fra efter den 17. maj.
  • Tjek mappen ”Breve fra banken” – der kan ligge vigtig information til dig.

Vil du have kontoudtog på papir eller elektronisk?

  • Indtil du har logget på Jyske Netbank første gang, vil du få alle udskrifter fra banken på papir. Efter første pålogning kan du få dem elektronisk i din netboks.
  • Til- og fravælg papirudskrifter på dine konti - dine tidligere valg kan være ændret. Du ændrer til- og fravalg af papirudskrifter i netbanken under Netboks.

Tilmeld dig Jyske Mobilbank

  • Tilmeld dig Jyske Mobilbank i Jyske Netbank under menupunktet Administration og punktet Mobilbank - også selvom du tidligere har været tilmeldt mobilbank i Fjordbank Mors.
  • Samtidig skal du downloade app’en Jyske Mobilbank. Læs mere om Jyske Mobilbank på jyskebank.dk/mobilbank

Tilmeld dig elektronisk indbetalingskort

  • Tilmeld dig elektronisk indbetalingskort - også selvom du tidligere har været tilmeldt servicen. Du tilmelder dig elektroniske indbetalingskort under Konti og betalinger og punktet Betalingsaftaler. Husk samtidig at tilmelde dig Beskedservice, så du får besked, når der ligger et nyt indbetalingskort til dig i netbanken.

Tilmeld dig Beskedservice og SMS service

  • Tilmeld dig Beskedservice i Jyske Netbank under punktet Administration - også selvom du tidligere har været tilmeldt Beskedservice i Fjordbank Mors. Vær opmærksom på, at beskederne ikke er i realtid. Læs mere om Beskedservice.
  • Tilmeld dig SMS service ved at registrere dit mobilnummer i netbanken under Administration og punktet Din profil - også selvom du tidligere har været tilmeldt servicen i Fjordbank Mors. Sådan bruger du SMS service.

Tilmeld dig Mobilpenge

  • Tilmeld dig Mobilpenge i Jyske Netbank under menupunktet Administration og punktet Mobilpenge - også selvom du tidligere har været tilmeldt Mobilpenge i Fjordbank Mors.

Havde du netbank i det tidligere Fjordbank Mors og i Jyske Bank på samme tid?

  • Du kan opleve ustabil drift på din Jyske Netbank i weekenden fra den 17. maj til den 20. maj.
  • Du kan opleve, at dit engagement fra Jyske Bank og dit engagement fra Fjordbank Mors ligger hver for sig i Jyske Netbank. Når du er logget på Jyske Netbank med dit NemID, skal du vælge, hvilket engagement du vil have vist ved at klikke på den ene af de to grå knapper i log in-billedet. Vil du skifte mellem de to engagementer, skal du logge af Jyske Netbank og logge på igen. Når vi skifter it-system, forsøger vi at slå dine private netbanker sammen, så de bliver vist samlet i Jyske Netbank. Ellers kan du kontakte din rådgiver for at finde en løsning.